Gjest Høne Pøne Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hvordan er det når man har hatt pause fra treninga/ ferie. Er det slik at hvis man ikke har trent på en mnd så tar det en mnd med intens trening (4-6 dg pr uke) for å komme seg i den formen man var før ferien? eller tar det enda lengre tid å komme seg i form igjen etterpå. er ikke så lett å forklare men håper dere forsto hva jeg mente.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Håper denne får mange svar! Lurer på det samme selv! Har ikke trent på 2 måneder jeg Før det trente jeg hyppig styrketrening, men så dabbet det hele av etter sydenturen. Kjipt at jeg før ferien tok 10 armhevinger på rappen, nå slier jeg med 5. Formen daler fort:( Men det er bare å komme i gang igjen, har ikke noe valg der!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Formen daler fort, men heldigvis "husker" musklene, og det tar ikke så lang tid å komme seg opp igjen. Hvis man trener 3 ganger pr. uke burde det ikke ta mer enn ca 1-2 uker før man merker at formen er tilbake.
Gjest Høne Pøne Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Formen daler fort, men heldigvis "husker" musklene, og det tar ikke så lang tid å komme seg opp igjen. Hvis man trener 3 ganger pr. uke burde det ikke ta mer enn ca 1-2 uker før man merker at formen er tilbake. kun 1-2 uker å trene seg opp etter 4 ukers pause? trodde det skulle mye mer til.
Geparden Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 (endret) Det er umulig å si uten å vite hvor god form var du i, hvor aktiv ferie, ca alder kanskje. Jeg tror ikke det er noe generelt svar. Endret 1. september 2011 av xyzzy
Gjest *Maja* Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Om du bare ikke har trent og spist sunt, så er det hovedsaklig litt muskelmasse som forvinner. Da vil det gå relativt rask å komme tilbake i form. En som trener rutinert vil ikke trenge lang tid på å komme seg tilbake. Om du derimot har lagt på deg 5 kilo med fett, så kan formen være like grei som ved sunt kosthold, men det vil ta lengre tid å komme tilbake til samme fasong som en var før ferie.... Jeg klatrer 1-2 ganger i uka og hadde kjempedefinerte armer, og de var litt større før jeg dro på ferie. Når jeg kom tilbake har armene blitt merkbart tynnere, men de kommer nok seg raskt når jeg tar opp igjen klatringen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå