Gå til innhold

I hvor god form bør man være før man blir gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min prøver å få barn nå, men jeg er litt redd for at jeg kanskje er i litt dårlig form.. Jeg er frisk, men har ikke trent på godt over ett år, og føler meg slapp og sliten.. Musklene mine er borte, og fettet er der.. Burde jeg være i bedre form før jeg blir gravid, eller har ikke det noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen min prøver å få barn nå, men jeg er litt redd for at jeg kanskje er i litt dårlig form.. Jeg er frisk, men har ikke trent på godt over ett år, og føler meg slapp og sliten.. Musklene mine er borte, og fettet er der.. Burde jeg være i bedre form før jeg blir gravid, eller har ikke det noe å si?

Burde og burde.Du kommer til å klare å levere ungen. Men husk på at etter fødselen blir du ikke akkurat mindre! Musklene får seg en knekk av graviditet, og da stiller du på 0 etterpå.

Skrevet

Jeg var veldig godt trent da jeg ble gravid. Nå er jeg en stor, lubben ball.. (hehe) så jeg ville kanskje ikke stresset sånn kjempemye med å bli i superform, hvis det er det som er utslangsgivende for om dere skal prøve!

Tenk "mosjon" før trening. Altså - velvære! Det tror jeg er viktigst. Som en sier over her, du blir i dårlig form etter et svangerskap uansett, det viktigste er kanskje at man kommer seg opp av sofaen igjen så fort man er i form etter fødselen!

(og litt lange, raske trilleturer er jo kjempefin mosjon!)

Det eneste er kanskje at hvis man er overvektig, så blir belastningen av en graviditet enda større? dette vet jeg ingenting om, men det kan kanskje noen andre svare på? jeg mener, man får jo litt vondt i muskler og ledd og sånn uansett...

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar jenter :) Jeg har alltid tenkt at jeg skulle være i super form før jeg ble gravid, men nå har jeg ikke trent på godt over ett år.. Jeg er ikke overvektig, er 171 høy og veier 60-60 kg.. Er bare redd for at jeg skal se ut som en val med celulitter etter fødsel :P hehe..

Skrevet

Takk for svar jenter :) Jeg har alltid tenkt at jeg skulle være i super form før jeg ble gravid, men nå har jeg ikke trent på godt over ett år.. Jeg er ikke overvektig, er 171 høy og veier 60-60 kg.. Er bare redd for at jeg skal se ut som en val med celulitter etter fødsel :P hehe..

Diger blir du uansett :-) Jeg var veltrent, og tynn som en strek. Nå er jeg en ball...

Men du kan jo trøste deg med det, at det er jo ikke forbudt å ta opp igjen treningen etter at babyen har kommet ut! :)

Skrevet

Det kommer til å gå kjempe fint! Ikke alle legger masse på seg heller.

Selv var jeg ganske normal da jeg ble gravid og la på meg noe mer enn gjennomsnittet (ca 17kg). På en stund veide jeg mer enn mannen min :fnise: Etter graviditeten gikk jeg ned fort uten å trene-trene. Kun med amming og lange, koselige trilleturer hver dag. I dag veier jeg faktisk nesten 6 kg mindre og har en flatere mage enn da jeg ble gravid.

• Liker 1
Skrevet

jg kan si det slik at de 2 årene før eg ble gravid fokuserte jeg bare jbb og omtrent ikke trening. Ingenting å skryte av i alle fal.. Under graviditeten har jeg gått turer de dagene jeg har klart det, ellers har jeg ligget rett ut. Jeg har 3 uker igjen til termin. Så vidt det er fått strekkmerker (synes hvos du glor) og ingen celluitter. Husk at når du går nd i vekt og begynner å trene så vil huden stramme seg igjen. Ingen ser ut som barbie mens dem er gravide. Men etterpå er det mye du får gjort for å se bedre. Men igjen, jeg har ikke trent, men jeg har ikke spist usunt. Jeg har heller ikke hatt crawings.

Skrevet

Jeg får prøve å spise sunt under graviditeten da, så kanskje jeg ikke går opp så kjempe masse mer enn nødvenig. Regner ikke med at jeg kommer til å se så kjempe vakker ut under graviditeten, men jeg ser ofte damer som kun har mage og kjempe tynn ellers.. Så er vel noen som har flaks. Håper bare ikke jeg blir som min svigerinne som hadde crawings på sjokolade.. TS :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...