Gå til innhold

Stesøskene godtar ikke min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var rundt 11 år da stefaren min og min mor traff hverandre. De giftet seg rundt 2 år etterpå. Stefaren min ble forlatt av sin tidligere kone flere år før han traff min mor, han har 2 barn fra før av, en sønn og en datter. De er 8 og 10 år eldre enn meg. Det begynte fra starten, og det er ikke noe bedre nå heller. Jeg er 15 år og bor fortsatt hjemme, stebroren min på 23 bor også hjemme, han flytta hjem pga han mista jobben for en stund siden. Hverken han eller stesøsteren min har noen gang gått overens med moren min, jeg vet hun har prøvd sitt beste og behandlet dem med kjærliget hele tiden. De er ikke så glade i meg heller, vi har aldri hatt noe til forhold. Vi er knapt på hils, og ferdig med det. De var flytta ut da jeg og moren min flytta inn til stefaren min. Jeg og han har verdens beste forhold, min egen pappa døde da jeg var 7.

Det har som sagt alltid vært en kuldefront mellom stesøsken og stemor, men nå er det ekstra ille. Stebroren min bor hjemme og nekter å hjelpe moren min med noe. Han hiver klesvasken sin ut på gangen, rydder ikke av bordet når han har spist, overser om moren min spør om han kan vaske opp, han kjefter og smeller ofte.. osv.. Jeg hører at mamma og stefar snakker om det når de legger seg om kveldene, og jeg ser at moren min ofte er lei seg.

Vet ikke hvordan vi skal løse dette.. Stefaren min har prøvd å snakke med ham, men da blir det bare verre. Stebror sliter med temperamentet, tror jeg.. Stebroren min har heller ikke planer om å flytte ut med det første, han blir værende en stund. Om dette fortsetter sånn så ender det ikke godt :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet desverre ikke om noe annen løsning enn å ta tiden til hjelp desverre.

Gjest lillevill
Skrevet

Jeg tror problemet til stebroren din ligger i at han har feilet. Mistet jobben. Så snart han flytter utigjen og ordner livet sitt, så roer han seg nok. En gang vil de bli voksne, og de vil skjerpe seg. Jeg må faktisk si at det er du som høres ut som den modne blant "ungene" ! :)

En gang vil det bli bedre..

Kansje moren din rett og slett bare trenger å gråte ut og vise at hun blir påvirket? Det skader ikke din stebror å se at den tåpelige oppførselen hans påvirker andre.

• Liker 2
Skrevet

flytte hjem til en dame han ikke anerkjenner som sin fars kone? Hæææ? Den fyren er en skikkelig taper.

• Liker 2
Skrevet

Min halvbror holdt på slik mot min mor. Altså, sin stemor. Det tok lang tid før han skjerpet seg. faktisk måtte han komme seg ut før han behandlet henne bra. Pappa tok skikkelig tak i han. Nå bodde ikke han hos oss til vanlig, men en gang i ny og ne. Slang vasken til mamma ut av maskinen, heiv klærne sine rundt omkring og trodde at hun skulle rydde etter han, svarte henne frekt osv. Pappa trodde aldri på det, for det skjedde når han ikke var der. Men skal si pipa fikk en annen lyd den dagen pappa tilfeldigvis var der når han slang med leppa.

Skrevet

Hadde jeg vært din mor, ville jeg startet med å hive alle klærne tilbake inn på rommet hans. Rydder han ikke etter seg på fellesarealet heller, ville jeg også slengt det inn på rommet hans. Jeg hadde ikke orket å bruke et sekund på å snakke med en person som nektet å svare meg. Men det går også an for din mor og stefar og fortklare han i klartekst at enten tar han sin del av fellestingene, eller så kan han finne seg et annet sted å bo.

Her bør far i huset ta tak, for hvorfor aksepterer han at noen behandler konen hans på den måten?

• Liker 5
Skrevet

Hadde jeg vært din mor, ville jeg startet med å hive alle klærne tilbake inn på rommet hans. Rydder han ikke etter seg på fellesarealet heller, ville jeg også slengt det inn på rommet hans. Jeg hadde ikke orket å bruke et sekund på å snakke med en person som nektet å svare meg. Men det går også an for din mor og stefar og fortklare han i klartekst at enten tar han sin del av fellestingene, eller så kan han finne seg et annet sted å bo.

Her bør far i huset ta tak, for hvorfor aksepterer han at noen behandler konen hans på den måten?

Enig med denne.

Hiv tingene hans. Ikke dekk på til han. Ikke snakk til han. Behandle han som et råttent egg, slik han selv behandler andre. Krev at han skal flytte ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...