FangeLiv Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Noen som har erfaring med merking av tøy ved hjelp av stempel? For eksempel en slik som denne. Er det andre løsninger som er bedre? Tenker spesielt på klær som ikke har vaskelapp/navnelapp type stirkkajakker osv. Hvordan gjør dere det med klær som skal arves? Vi har to nokså tette med ulike forbokstaver men samme etternavn. Hvis vi skulle brukt et sånt stempel (som kan ta maks 15 tegn), er det best å bare skrive etternavn da?
Fluffe Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Har ikke prøvd. Men vil anbefalle etternavn.
Gjest Ruccola Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 (endret) Jeg har nettop kjøpt det fra navnestempel.no. Valgte kun etternavn, for ellers ble teksten så liten, men oså med tanke på arving av klær Var veldig fornøy i starten! Lett å bruke, og så lettvint å bare stemple på og fiks ferdig! Men nå når jeg skulle finne frem stempelet en mnd senere, for å stemple neste str, så var det inntørka! Enda jeg hadde forseglet ziplock posen det lå i, og passet på at all luft var ute! Prøvde meg forsiktig med noen dråper vann på stempelputen, men det ble bare griseri og det gikk ikke! Kjempemisfornøyd og skal klage til dem (Skriver mail nå etterpå, skal gi besked når jeg får svar ) De varer faktisk heller ikke så lenge i vask på det hvite tøyet som blir vasket på 60 grader Så da må jeg nok bare krype til korset og bestille strykelapper Men kan jo hende det er bedre kvalitet på de siden du har sett på da Er verdt forsøket, for det var så innmari lettvint i forhold til å stryke på lapper! Endret 1. september 2011 av Ruccola
Gjest Nuppa_ Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Har det fra lillemille, og syns det er veldig greit så langt. Men har bare rukket å vaske plaggene et par ganger så vet ikke så mye om holdbarheten.
Susan Sto Helit Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Veldig greit og praktisk. (Har fra navnestempel) Men synes trykken forsvinner litt for mye i vask. Så det blir nok mer et supplement til strykelapper her og. Må forresten dytte stempelputa litt fram og tilbake før bruk, om stempelet har ligget mer enn ett par dager... Navnestempel hadde plass til to linjer og et symbol. Jeg kjøpte ett stempel til hver unge.
Gjest mamma Skrevet 1. september 2011 #7 Skrevet 1. september 2011 Vi har et slikt navnestempel, men jeg synes stempelet raskt ble vanskelig å lese. Dessuten måtte jeg huske å finne det frem... Jeg har endelig funnet et system som fungerer. Jeg har bestilt klistrenavnelapper fra presis.no. De kan klistres inni klær, enten rett på stoffet eller på merkelappen inni. Har ikke vært borti at de blir borte i vask. Samtidig kan de brukes på matbokser, flasker, penal mm. Har en haug med lapper liggende klar i skuffen i gangen, dermed er det veldig lett å merke nye ting med en gang. Jeg har laget med både fornavn og etternavn til begge mine. På skolen er det så mange barn at bare etternavn kan være vanskelig.
Gjest Ruccola Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Da har jeg sendt mail til navnestempel.no De beklagde, det hadde vert et parti med dårlig stempelpute, og jeg hadde nok da fått en av dem. Jeg svarte at jeg egentlig ikke var intressert i ny pute, siden jeg er redd det blir ekstraarbeid atter en gang om det ikke blir bedre da heller. Så jeg foreslo at de heller kunne sende meg en pakke med strykelapper og en pakke med klisterlapper, for det blir omtrent samme prisen som jeg batalte for stempelet. Det gikk de med på Så da får jeg bare sette meg til å stryke på lapper jeg da. Har sett tips her inne om at noen bare setter seg i sofaen med glattatenga, istedenfor å måtte til med strykejernet. Tror jammen jeg skal prøve det Forresten kjempegod service av navnestempel.no. De svarte på mailen min med en gang!
Jannu Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 Jeg bruker navnelapper fra presis jeg, det er klistrelaper som funker på klær også. De er tynne, folieaktige og så er det bra lim. Har brukt de i 3 år, på alt fra klær til matbokser, uteleker osv. Hender en og annen lapp detter av etter mange vask, men det er ikke så ofte. Slipper stryking, stempling, sying og alt maset. http://www.presis.no/produkter/navnelapper.php
Gjest Eva Skrevet 29. desember 2011 #10 Skrevet 29. desember 2011 Noen som har erfaring med merking av tøy ved hjelp av stempel? For eksempel en slik som denne. Er det andre løsninger som er bedre? Tenker spesielt på klær som ikke har vaskelapp/navnelapp type stirkkajakker osv. Hvordan gjør dere det med klær som skal arves? Vi har to nokså tette med ulike forbokstaver men samme etternavn. Hvis vi skulle brukt et sånt stempel (som kan ta maks 15 tegn), er det best å bare skrive etternavn da? Je har kjøpt tøystempel hos tøystempel.no og jeg er veldig fornøyd. KAN ANBEFALES
Gjest Randi Skrevet 29. desember 2011 #11 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har nettop kjøpt det fra navnestempel.no. Valgte kun etternavn, for ellers ble teksten så liten, men oså med tanke på arving av klær Var veldig fornøy i starten! Lett å bruke, og så lettvint å bare stemple på og fiks ferdig! Men nå når jeg skulle finne frem stempelet en mnd senere, for å stemple neste str, så var det inntørka! Enda jeg hadde forseglet ziplock posen det lå i, og passet på at all luft var ute! Prøvde meg forsiktig med noen dråper vann på stempelputen, men det ble bare griseri og det gikk ikke! Kjempemisfornøyd og skal klage til dem (Skriver mail nå etterpå, skal gi besked når jeg får svar ) De varer faktisk heller ikke så lenge i vask på det hvite tøyet som blir vasket på 60 grader Så da må jeg nok bare krype til korset og bestille strykelapper Men kan jo hende det er bedre kvalitet på de siden du har sett på da Er verdt forsøket, for det var så innmari lettvint i forhold til å stryke på lapper!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2011 #12 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har kjøpt 3 stempler på tøystempel.no . Der får man med en flaske med blekk hvis man trenger å etterfylle. Ettersom jeg har 3barn så sparer jeg enormt med tid. Bruker det hver dag!
Gjest Kari F Skrevet 29. desember 2011 #13 Skrevet 29. desember 2011 Da har jeg sendt mail til navnestempel.no De beklagde, det hadde vert et parti med dårlig stempelpute, og jeg hadde nok da fått en av dem. Jeg svarte at jeg egentlig ikke var intressert i ny pute, siden jeg er redd det blir ekstraarbeid atter en gang om det ikke blir bedre da heller. Så jeg foreslo at de heller kunne sende meg en pakke med strykelapper og en pakke med klisterlapper, for det blir omtrent samme prisen som jeg batalte for stempelet. Det gikk de med på Så da får jeg bare sette meg til å stryke på lapper jeg da. Har sett tips her inne om at noen bare setter seg i sofaen med glattatenga, istedenfor å måtte til med strykejernet. Tror jammen jeg skal prøve det Forresten kjempegod service av navnestempel.no. De svarte på mailen min med en gang!
Gjest Kari Skrevet 29. desember 2011 #14 Skrevet 29. desember 2011 Har kjøpt fra navnestempel.no jeg også og er IKKE fornøyd
Gjest Thea Skrevet 29. desember 2011 #15 Skrevet 29. desember 2011 Noen som har erfaring med merking av tøy ved hjelp av stempel? For eksempel en slik som denne. Er det andre løsninger som er bedre? Tenker spesielt på klær som ikke har vaskelapp/navnelapp type stirkkajakker osv. Hvordan gjør dere det med klær som skal arves? Vi har to nokså tette med ulike forbokstaver men samme etternavn. Hvis vi skulle brukt et sånt stempel (som kan ta maks 15 tegn), er det best å bare skrive etternavn da?
Gjest Thea Skrevet 29. desember 2011 #16 Skrevet 29. desember 2011 Tøystempel.no fikser dette,super service
Gjest Kvikklunsj Skrevet 18. april 2012 #17 Skrevet 18. april 2012 *dytter* Hvordan fungerer stempelet på forskjellige tekstiler? Joggebukser feks? Piquet-trøyer? Regntøy?
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 18. april 2012 #18 Skrevet 18. april 2012 Jeg bruker en enkel og grei merkepenn fra reflex, jeg. Veldig fornøyd med denne. Vet at det ikke er det samme som stempel, men den tørker i det minste ikke ut.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #19 Skrevet 18. april 2012 Jeg har tøystempel fra lillemille.dk, og er kjempefornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå