AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Jeg har to barn på henholdsvis tre år og tre måneder. Gjennom de siste tre årene har jeg jo fått se at hver alder har sin sjarme og sine utfordringer. Hver gang jeg har tenkt "dette er virkelig en fin alder", så har det kommet en ny epoke og det har blitt enda bedre. Selv synes jeg vel at alderen rundt 3 år nå har vært den beste så langt. Det er så morsomt å ha samtaler med gutten, og det kommer stadig noen nye morsomheter. Han er selvstendig og fantasifull i lek, så det går faktisk an å få sett gjennom avisen etter frokost mens han leker litt alene. Samtidig som han fortsatt har en slags "avhengighet" som er litt god Hvor gamle er barna deres, og hvilken aldersepoke har dere kost dere mest med så langt?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Det er litt rart, men så langt syns jeg det bare blir bedre og bedre. Samtidig savner jeg å ha baby igjen, men det får jeg jo nå. Tror generelt at det bare blir bedre jo større de blir, for du kan gjøre mer og mer sammen med de.
Gjest Ane Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Må jo innrømme at det var ganske deilig da de ble 20 og flyttet hjemmefra 6
makkapakka Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 (endret) syns 3-4 år var en fin alder da han begynte å kommunisere og si så masse rart... savner den masse.I tillegg ville han ha masse kos og dilte i hælene på mamma. Endret 1. september 2011 av makkapakka
Gjest Okusan Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Synes den alderen de er i NÅ alltid er den beste... 2
Leanne Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 Synes den alderen de er i nå, snart 7 og 4 er super. De er veldig selvstendige, kan smøre brødskiver selv, de kan leke inne/ ute selv, legger seg greit og sover (stort sett) hele natta, samtidig som at de er så små at de elsker å krype opp på fanget for å kose eller kryper opp i senga vår om de har mareritt..
Gjest imli Skrevet 1. september 2011 #7 Skrevet 1. september 2011 Tykkjer 0 - 1,5/2 år er slitsomt, etter det blir det betre
nickless Skrevet 1. september 2011 #8 Skrevet 1. september 2011 Savner ikke 1-2 års alderen , den syntes jeg var mest krevende! Da går de , klatrer , drar i ting og en må helst ha øyner i nakken ! :gjeiper: Men de er jo bedårende også ! Nå er mine 4 og 7 , ELSKER det ! om jeg kunne fryse tiden litt , de vokser bare for fort ....
gustav Skrevet 1. september 2011 #9 Skrevet 1. september 2011 Likte best fra det tidspunkt man faktisk kunne kommunisere med språk, altså å få tilbakemeldinger i form av annet enn latter/vræl. Og etter det blir det bare bedre og bedre. Iallefall frem til idag, hun er 10 år og største problemet er ikke at hun blir eldre men at det går så _fort_!
Jannu Skrevet 2. september 2011 #11 Skrevet 2. september 2011 Det hender jeg savner 1 1/2-2 års alderen, syns det var ei herlig tid. Det skjedde så mye da, språklig og motorisk. Var en morsom tid.
Skylight Skrevet 2. september 2011 #12 Skrevet 2. september 2011 Hvis jeg tar utgangspunkt i eldstemann som nærmer seg puberteten, så synes jeg hun er i en deilig alder hvor hun ikke lenger trenger å aktiviserers på samme måten og vi kan snakke sammen om alt mellom himmel og jord. Men når jeg ser tilbake på alle årene så syntes jeg vel hun var veldig søt i rundt treårsalderen. Kanskje har hun alltid vært veldiig søt :-) Når jeg ser på minstemann på 1,5 så er jo han også bare til å spise opp og jeg synes han bare blir søtere og søtere i alt han foretar seg, men så har han jo alltid vært veldig søt også da, samtidig som jeg gleder meg til jeg å ikke alltid gå rundt med hjerte i halsen over alt han kan finne på... Men 3 år ca er ikke det lik trass da?, jeg må visst ha hvisket bort trasset fra hukommelsen, for jeg kan bare huske at hun var søt...
Gjest NerdMedSverd Skrevet 2. september 2011 #13 Skrevet 2. september 2011 Likte best når minstemann var fire år. Da var hun så flink til å kjøre bil :D http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7775481
SummerJoy Skrevet 2. september 2011 #14 Skrevet 2. september 2011 Tykkjer 0 - 1,5/2 år er slitsomt, etter det blir det betre Enig.
SummerJoy Skrevet 2. september 2011 #15 Skrevet 2. september 2011 Men 3 år ca er ikke det lik trass da?, jeg må visst ha hvisket bort trasset fra hukommelsen, for jeg kan bare huske at hun var søt... Tror 2 års trassen er den mest beryktede. Da er det ofte umulig å forstå ungene også for de har gjerne dårlig språk. Når de er 3 blir det på en annen måte..
MarianneE Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 Jeg tenker hele tiden at det blir ikke bedre enn dette! Dette var en fin alder! Men så blir hun litt eldre, også tenker jeg det samme- igjen.
Gjest pysepusen Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Jeg tenker litt at hver alder har sin sjarm, men at det samtidig bare blir kjekkere og kjekkere!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #18 Skrevet 3. september 2011 Puberteten var en fin tid. Aldri et kjedelig øyeblikk i huset da.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #19 Skrevet 3. september 2011 Tykkjer 0 - 1,5/2 år er slitsomt, etter det blir det betre Det var godt å høre! Hilsen fra en sliten mamma. 2
Gjest *Røyskatt* Skrevet 4. september 2011 #20 Skrevet 4. september 2011 Akkurat i dag liker jeg ikke to-årsalderen.. Ho har nekta å sove i nesten hele natt, og hyler som bare det nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå