aluminium Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Jeg har et fag med mye bokføring, altså med T-kontoer. Finnes det arbeidsbøker/notatbøker som har T-kontoer ferdig opptegnet, eller må jeg tegne opp alle kontoene hver gang?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Det fantes iallfall før. Må spørre om hvorfor T-konti? Dette ble borte for 20-30 år siden og man gikk over til å føre D/K etter et helt annet system som også gir bedre oversikt. Konti nedover og bokføringen bortover.
HumHum Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 (endret) Studerte bedøk for noen år siden. Minnes jeg kjøpte den type notatbok på Notabene. Ikke T-konti, men D/K. Endret 7. september 2011 av HumHum
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Det fantes iallfall før. Må spørre om hvorfor T-konti? Dette ble borte for 20-30 år siden og man gikk over til å føre D/K etter et helt annet system som også gir bedre oversikt. Konti nedover og bokføringen bortover. T-konti er ikke borte! Vi brukte T-konti på BI for 3 år siden, og jeg bruker det i min regnskapsjobb når noe har oppstått, som jeg må nøste opp.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Jeg brukte kun t-konti i starten på videregående. Har knapt brukt det på BI. Da kun i oppgavebøker hvor det var opptegnet. Fullstendig regnskap ble ført på liste med konti nedover og D/K bortover.
aluminium Skrevet 14. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2011 Det er riktig, T-konti ble brukt en del på videregående og lærebøkene på BI bruker det faktisk fortsatt. Når det er sagt så undervises det derimot fullstendig uten T-kontoer på BI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå