Gå til innhold

Erfaringer med Provera?

Sovefugl

Anbefalte innlegg

Jeg har fått resept på Provera for å fikse litt opp i syklusen min (har blødd i snart 7 uker). Lurer på om det er noen her som har erfaring med bruk av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk akkurat det samme :-)

Hadde blødd i ca. 2 måneder...fikk Provera og sluttet å blø på dagen.... (Tjohoo!)

Er på slutten av kuren (10 dager) nå...og håper alt blir bra igjen!

Fikk beskjed om at når kuren var ferdig ville jeg starte å blø igjen, forhåpenligvis vanlig lengde...Men hvis det blør i over 16-18 dager blir det en ny Proverarunde... (Det hørtes ut på legen at det var vanlig man måtte igjennom noen runder.....sukk....)

Ellers virker Provera greit på meg....nåja....litt vondt i magen og plagsomt irritert på alt og alle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Veldig spent selv. Har ikke startet på de, men skal starte i helgen. Jeg fikk beskjed om å kjøre 3-4 runder med det og så se om ting da hadde stabilisert seg. Hvis ikke skulle jeg få hjelp til eggløsning.

Gyn sa også at det ikke var prevensjonsmiddel, men å bli gravid samtidig med dette var nok ikke lett. :) Så da er prøving utsatt noen måneder gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg som svarte over....

Herlig utveksling av info... :popcorn:

Tror virkelig på deg når du sier du er spent...er midt i det samme selv!

Håper vi ikke trenger mange runder!

Likte det du sa om at en KAN bli gravid selv om en bruker dette...(trodde det tilsvarte prevvensjon..)...en klamrer seg jo til alle halmstrå :fnise:

Skal tilbake til gyn. i november (og det tilsvarer jo noen evt. runder med Provera)...mon tro om jeg trenger hjelp med eggløsning....hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tok noen runder med provera i sommer, ordnet opp i syklusen men jeg fikk pergotime for eggløsning de 3 rundene jeg hadde. Hadde veldig mange bivirkninger og smertefulle eggløsninger som følge av medisinene men nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid så det funket i allefall for meg og jeg håper dere får like gode resultat  lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Diva77!

Jeg har snakket med ei venninne også som har brukt provera og hun fikk syklusen sin på stell med det. Lover bra. Legen min sa at dersom det ikke dette fungerte, skulle vi jobbe litt med eggløsningene mine - mulig han tenkte pergotime da. Enn så lenge har jeg begynt på provera og slapper av i noen sykluser. De blir da sikkert ikke like lange som jeg er vant med, så da går jo 3-4 sykluser fort.. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...