Gå til innhold

Katt som aldri tisser inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "arvet" en katt fra noen tidligere naboer.

Naboene sa at den ikke hadde kasse inne på sommeren, bare på vinteren.

Jeg har kasse inne til den inne hele tiden da jeg synes at det er greit at den har mulighet til å gå på do når den må.

Katten bruker ikke doen inne noe særlig, kun hvis den er inne over natta eller lengre tid.

Men den har aldri tisset i den! Det er kun avføring jeg har fjernet fra kassa.

Er det grunn til bekymring? Jeg vil jo tro at man oftere må tisse enn bæsje, også når man er katt?

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Den går vel på do ute? :P Tenkte det samme om katten min da han begynte å gå ute, men han syntes vel at naboens forgrodde hage var en bedre dass enn kassa i kjelleren.

Skrevet

Hehe, ja, den går nok på do ute.

Men jeg synes det er veldig rart at den aldri tisser inne. Jeg tenker mer på om det kan være at den ikke tør / at den har vondt/problemer med urinblæra (?) / at den holder seg fordi den tror at det ikke er lov ? For de fleste velger vel å gjøre fra seg på begge måter når man først.. Ja, bæsjer? Hehe.

Eller tisser den kanskje i sluket i dusjen? :fnise: Huff.

Det er en kastrert ung, hunkatt for øvrig.

Skrevet

Den går nok ute, eller som nevnt over i sluket i dusjen eller i vasken.. Det er faktsik vanligere enn en skulle tro^^

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Du kan være aldeles sikker på at hun tisser en 2-3 ganger i døgnet.

Spørsmålet er bare hvor :fnise:

Nåja, alle kattene jeg har kjent har vært spesifikke når de går på kassen. Enten tisser de, - eller så gjør de "nr. 2 ", kun en meget sjelden gang har det først vært det ene, og så gravd pent over før en ny grop har blitt preparert for "det andre".

:)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Pusina mi tisser og bæsjer aldri på samme sted eller til samme tid (kan være lærerikt med periodevis båndkatt ;)). Tissing gjøres helst i gresset, og å grave over er ikke alltid så nøye. Sikkert greit å kombinere det med meldinger til andre firfotinger. :jepp: Bæsjing derimot krever grundig overveielse og det perfekte valg av åsted! Hun går gjerne 40-50 meter og snuser og grafser litt i underlaget hist og her før hun endelig finner det brukbart. Etterpå graves det over til den store gullmedalje. Hun er ikke fornøyd før det er en en pyramide etter henne!

Den siste tiden har hun måttet være mer inne enn hun liker, men har hatt 100% dokassenekt. :snurt: Det er noe nytt som har kommet over henne, og et er nesten så jeg begynner å lure på om det er en strategi bare for å få komme ut..

Den tisser helt sikker ute TS. Kanskje den samler opp litt i markeringsøyemed! :lur:

Skrevet

Vil tro hun går ute, dersom du virkelig er bekymret er det vell ikke verre enn å holde henne inne litt lengre enn vanlig? ;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Jeg får vel bare tolerere at katten er litt rar hva dovaner angår. :)

Til vinteren får jeg vel "beviset" på om den faktisk tisser i kassen eller ikke, da den helt sikkert ikke kommer til å gå mye ut.

Den var inne i nesten to døgn en gang, selv ikke da tisset den i kassa.

Men jeg hadde vel antakeligvis sett om den hadde hatt vondt og lignende? Satser på det. Den er jo som nevnt ung og der den bodde før, hadde den jo ikke kasse inne en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...