Gå til innhold

Hva snakker dere om når dere henter barna i barnehagen,eller treffer naboen i gaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke helt min greie.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener kanskje "small talk"? ;)

• Liker 2
Skrevet

Altså, jeg snakker gjerne med de og hilser.Men noen må du "dra" ting ut av omtrent.Og noen hilser omtrent såvidt. Hvorfor er ikke folk mer på hilseren og snakkeren her i Norge i motsetning til andre land?(og tv).

Her går vi bare forbi og noen ser en annen vei for å slippe og hilse.

Er det farlig å være høflig eller og bli kjent?

Og dere som snakker/pep talk,hva snakker dere om annet enn været?

Og hvordan er det med dere som leverer og henter barna i barnehagen?

Samme hver dag som : Hvordan har det gått idag da,hatt en fin dag og alt gått greit?Hva de har gjort på. That's it?

TS

Skrevet

Altså, jeg snakker gjerne med de og hilser.Men noen må du "dra" ting ut av omtrent.Og noen hilser omtrent såvidt. Hvorfor er ikke folk mer på hilseren og snakkeren her i Norge i motsetning til andre land?(og tv).

Her går vi bare forbi og noen ser en annen vei for å slippe og hilse.

Er det farlig å være høflig eller og bli kjent?

Og dere som snakker/pep talk,hva snakker dere om annet enn været?

Og hvordan er det med dere som leverer og henter barna i barnehagen?

Samme hver dag som : Hvordan har det gått idag da,hatt en fin dag og alt gått greit?Hva de har gjort på. That's it?

TS

Skrevet

Ser innlegget kom 2 ganger.

Ja small talk/pep talk.

TS

Skrevet

Ja small talk/pep talk.

TS

Skrevet

Ja small talk/pep talk.

TS

Skrevet

Ja small talk/pep talk.

TS

Skrevet

I barnehagen snakker vi om barnet. Når jeg snakker med de ansatte spør jeg hvordan dagen har gått, om været (med tanke på utelekinga) og om det er noe spesielt de må vite om barnet mitt.

Jeg snakker ikke så mye med de andre voksne, bare hilser. Snakker da heller med barna deres, passer i allefall på å hilse på barna og bruke navnet deres. Hvis de er gode lekekamerater med barnet mitt snakker jeg litt mer med dem (de er omtrent 3-4 år).

Naboer og gamle halvkjente synes jeg det er vanskelig å snakke med. Det blir stort sett bare hei, hvordan går det, og så får jeg det travelt og må gå videre. :-)

Skrevet

Smalltalk er småprating som i situasjonene du beskriver, peptalk er en slags "motivasjonsprat" og passer ikke inn i denne sammenhengen.

Ellers kan man vel snakke om dagsaktuelle ting, barnet i barnehagen, eller noe du vet dere har felles..

Skrevet

Jeg er en sånn person som snakker litt med alle. Tror det handler om å åpne seg litt selv først. Fortell om en morsom ting dere opplevde hjemme, eller noe annet litt personlig.. Tror det er lettere for andre å åpne seg og snakke mer når de føler de kjenner deg litt. Men må være en balansegang, er ikke alt man kan si første gangene man prater med nye...

Kommer jo ikke på noen gode eksempler nå.....

Skrevet

I barnehagen er det litt snakk om vær, vind, forkjølelser, om barna og artige historier (som at vår lille snakker veldig mye om den og den da h*n er hjemme). Blir mye prat om ingenting. Etterhvert som jeg blir litt kjent så kan det bli mer snakk om hva de driver med og slikt.

Men naboene snakker jeg også om løst og fast, hva som har skjedd (feks oppussing, maling ol) og selvsagt været... :fnise: Ellers begynner vi å få god og nær tone med en del naboer så vi snakker om hva vi har drevet med, ferier, spør hvordan det går (har de som har vært gjennom sykdom, mistet noen), barn, barnebarn og ting vi kan gjøre for å få nabolaget koseligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...