Gå til innhold

Ufrivillig barnløs fordi mannen ikke vil...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ok, dette er kanskje på kanten av temaet her, men jeg føler meg litt i samme båt som dere andre her inne...

Jeg vil gjerne ha barn, mens mannen min ikke vil - foreløpig. Han sier han vil, men om et år eller to. For meg er det nesten for lenge å vente! Jeg er snart 31, og kjenner at alderen sniker inn på meg. Samtidig har vi også vært sammen i 7 år, det passer jobbmessig å få barn nå, pluss at jeg kjenner suget etter barn i magen...

Jeg går på p-piller, og har lyst til å slutte på dem. Det er helt uaktuelt å kutte dem ut uten å fortelle mannen min (ala Ricky Lakes mange gjester). Det jeg hadde tenkt var å fortelle ham at jeg vil slutte på pillen og at vi kan bruke annen prevensjon inntil vi har lyst til å få barn. For jeg har hørt at man må regne med et halvt år før kroppen er "normal" etter p-pille bruk (selv om mange selvsagt blir gravide før). Så min logikk er at dersom jeg slutter på pillen nå er jeg i hvert fall "klar" når vi vil prøve å lage barn. Og så er jo håpet at han vil "mykne" litt i forhold til sin mening om å ikke ville ha barn.

Stresser jeg for mye med dette? Er det urimelig? Vet at mannen min ikke er happy over å bruke kondom og at han kan føle at jeg tar en avgjørelse uten ham. Men det er jo min kropp og jeg kjenner at jeg føler meg uvel hver gang jeg spiser pillen...

Sorry hvis dette er på kanten av forumet, men jeg er så fortvilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du ønsker å slutte med p piller, og å slutte før man begynner å prøve å få barn er ingen dum ide.

Om du får regelmessige sykluser etter at du har sluttet så trenger dere heller ikke bruke kondom hele tiden, da kan du begynne å bruke persona. Persona er en prevansjonsmetode som baserer seg på sikre og usikre perioder. Den har en liten monitor som lyser grønnt eller rødt, er det grønnt kan dere ha sex uten annen beskyttelse og er det rødt må dere bruke kondom i tilegg.

Du kan lese mer om persona her: http://www.persona.info/no/

Den store fordelen hvis du kan bruke denne er jo at når dere ønsker barn er det bare å begynne å ha sex uten kondom på de røde dagene, og dermed øke sjansen for klaff tidligere.

Siden det er din kropp som blir påvirket er det opp til deg om du skal bruke p piller eller ikke. Men det beste er vel kanskje uansett å først sette deg ned med mannen din og forklare hvorfor du ønsker å slutte nå, og prøve å få han til å forstå at selv om du slutter på p piller så betyr ikke det at dere skal ha barn med en gang, han kan fortsatt få tenke litt til.

Ønsker deg lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner deg også godt jeg. Det kan ta tid for kroppen å komme i normal gjenge igjen.

Legen min anbefalte meg faktisk p-ring i stedet for p-piller. Skulle visst funke mye bedre. Og så var det bare å "nappe" ut ringen når man ville ha barn.

Vi bestemte oss i stedet for å slutte med all prevansjon for å få barn. Og nå 11 uker senere har jeg ennå ikke fått tilbake mens etter å sluttet med pilla......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

du er 31 år. skal du ha barn så må du nesten begynne nå.

Ville ikke stolt på fyren i d hele tatt her, han kan ombestemme seg når som helst D kan ikke kvinner.

Gjør d du må gjøre.

Husk: D passer egentlig aldrig å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ser at du er fortvilt, og det syns jeg er berettiget. Dere har vært sammen i 7 år, og er enige om at dere vil ha barn sammen. Men han vil vente i 1-2 år. Hvorfor? Dersom det ikke ligger særdeles viktige ting til grunn, vil jeg foreslå at du forklarer han ett og annet om reproduksjon. Du vet sikkert like godt som oss andre her inne at graviditeten ikke kommer på bestilling, særlig ikke når man har rundet 30.

Selvfølgelig skal man være enig om når man vil ha barn. Men når den enes oppfatninger går på ut over begges evne til å bli foreldre, er det lov til å si i fra! Vil råde deg til å slutte på pillen i dag. Og bruke annen prevensjon til du har fått mannfolket på bedre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du er 31 år. skal du ha barn så må du nesten begynne nå.

Ville ikke stolt på fyren i d hele tatt her, han kan ombestemme seg når som helst D kan ikke kvinner.

Gjør d du må gjøre.

Husk: D passer egentlig aldrig å få barn.

En kvinne kan da ombestemme seg like mye som en mann. Om en kvinne som tidligere har hatt lyst på barn en dag våkner og tenker "nei, jeg vil ikke ha barn allikevel" - så må hun da ikke få barn allikevel!?

Selvfølgelig litt verre når man før ER gravid, men da er jo mannen også alt i ferd med å bli far, og her er det faktisk kvinnen som har størst muligheter til å ombestemme seg - hun kan ta abort, mannen kan aldri TVINGE henne til å ta abort, så så fort barnet er unnfanget har jo ikke mannen noen mulighet til å forandre noenting...

Og når barnet er født, er det jo også fullt mulig å adoptere det bort... Så tror en kvinne har mer enn nok muligheter til å ombestemme seg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
[En kvinne kan da ombestemme seg like mye som en mann. Om en kvinne som tidligere har hatt lyst på barn en dag våkner og tenker "nei, jeg vil ikke ha barn allikevel" - så må hun da ikke få barn allikevel!?

Nå tenkte jeg heller på d at menn kan bli fedre omtrent hele livet ut; mens kvinner ikke kan. :blunke:

skjønner du meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare si rett ut hva du tenker og føler. D kan ta en stund før han innser hvordan du har d, men tror nåk han vil tenke over d, og gi seg på d. Iallefall om han elsker deg :wink: Jeg sluttet på pilla etter at jeg og lillemumannen hadde vært sammen 1 år. Hadde brukt den et par år, men tror ikke jeg tålte p-piller! Uansett; mannen min ungikk å "komme" inni meg et helt år !!!!!! :-? Men så, etter et år med mye søl og styr, og min tolmodighet, sendte han hele armeen sin inn en vakker dag i april :lol:

Blei kjempepaff, og kjempeglad :D Han ga seg.... å nå har vi prøvd siden da. Så d kan jo ta sin tid å bli gravid...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Du må bare si rett ut hva du tenker og føler, og prøve å være litt tålmodig. Jeg har vært klar for barn i godt over et år nå, og det vet min kjære, og nå er han omsider klar også! :) Så nå har jeg sluttet på pillen for at kroppen skal komme tilbake til det normale, og i mars/april setter vi igang! :)

Finn ut hvorfor han vil vente, hvorfor han mener at tiden ikke er inne. Det kan være tungt å få dem til å snakke om sånt, men alt blir så mye bedre og enklere å forholde seg til når man vet hva den andre virkelig tenker og mener. Det er viktig at man er to om enn så "stor" ting som å sette et barn til verden!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Nå har jeg snakket med mannen min om at jeg vil slutte på pillen. Han ble litt taus, men sa at det var min kropp og at jeg måtte bestemme hva jeg ville gjøre. Men han sa at vi måtte bruke annen prevensjon hvis jeg sluttet på pillen. Dessuten sa han at han tenkte mer sommer/høst før vi begynner å prøve, og det er jo ikke så lenge til?!

Så nå er jeg mye lettere til sinns. Jeg tar min siste pille på søndag, og får dra på apoteket å kjøpe smertestillende for menssmerter og folat. Så er jeg i hvert fall klar når han er klar, og jeg føler meg nærmere målet.

Nytt år nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Det var jo et kjempe fremskritt. 1/2 år fremfor 1-2....det hjelper på! Lykke til!

Klemmer fra Lilletroller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Det var jeg som postet denne meldingen i desember, og jeg kan nå informere at kondomen nå er kastet på båten og at mannen nå er klar for å prøve med å få barn.

Så nå kan jeg endelig si at vi er prøvere vi også. Krysser fingrene. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at mannen endelig er klar. :tommelsmil:

Da er det bare å håpe at all tørr trenigen gir resultater om ikke så alt for lenge. Krysser fingrene for at vi får se et

Klem fra

Zianta :klem:som håper det går bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...