Gå til innhold

Male liten stue rød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter snart, og min nye stue blir ikke av det aller største. Jeg må si jeg virkelig liker de varme følelsen jeg synes røde vegger gir, og vurerer å male stuen min rød. Men... vil dette "krympe" stuen?

Hvis dette isåfall mest sannsynlig blir tilfelle, kan dere tipse om andre "varme" farger, som passer til mørke lister og gulv?

Tuusen takk for alle som kan hjelpe meg! :P ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en kjent sak at mørke farger krymper og lyse farger får rommet til å virke større. Ta en tur til en malebutikk og spør om råd og se på fargeprøver.

Skrevet

Ja, det er jeg fullt klar over. Men nå er vel rød sånn midt på 3 er det ikke? Tenker ikke mørkerødt :)

Skrevet

Du får begynne med å male en vegg så ser du ;) syns det er utrolig stilig med farger. Er alt for mye hvitt ute og går :) hehe..

Skrevet

Ja, da får jeg bare prøve meg fram da :) Er ikke så fan av hvitt selv, synes det blir altfor "kaldt". Er veldig fan av mørke gulv, og det vil nok kanskje krympe stuen litt men..pytt pytt. Da slipper jeg hvertfall å se hver minste lille flekk på gulvet :)

Skrevet

Ikke glem at farger stimulerer hjernen. Rød stue får deg ikke til å koble helt av om du bruker den til det.

Skrevet

Min mormor har rød stue. Koser meg gløss ihjel der jeg, avslappet og fin :)

Skrevet

Jeg vil også ha rød stue! Det kan bli kjempefint det. Kommer litt an på hva du har ellers av møbler og sånt...

Skrevet

Rød er ikke akkurat den første fargen jeg ville anbefalt i et lite rom, men du kunne prøvd å ha bare en vegg rød, da blir utrykket i rommet sterkere, og man blir ikke overveldet av fargen.

Skrevet

Personlig synes jeg det er mye viktigere å gå for det du liker best og tror du vil trives med. Da gjør det jo ikke så mye om stuen virker litt mindre - kanskje det faktisk gjør den varmere og mer koselig?

Selv malte jeg veggene i delt soverom/ oppholdsrom en gang i en relativt lys gulfarge som jeg laserte med en varm okergul farge. Resultatet ble ble en ganske sterk gul/ oransje. Og det var så varmt og hyggelig. Jeg slappet i alle fall veldig av med denne fargen :) Har siden bygget om og bestemte meg den gang for å male alt hvitt, og selv om jeg trives godt med det - så savner jeg også av og til mer farge, og kommer nok til å male noen vegger/ rom i forskjellige farger etter hvert :)

Skrevet (endret)

Om du er glad i rødt så prøv dah vel!

Mal et strøk rødt over det hele, og om du synes det blir litt klaus, så kan du jo la en vegg være rød og male de andre i en hvitfarge brukket til å matche den røde.

Jeg er veldig glad i brunt. Og da ikke mørkebrundt, men en ganske lys og litt grå brun.

Mn Byggmakker (Ski) har permer med farger bak skranken som man kan få bla rundt i samt få kyndig hjelp. Dog er min erfaring at lørdagshjelpene ikke er like nyttige ;)

Lykke til!

Endret av Blomst
Skrevet

Ja, da får jeg bare prøve meg fram da :) Er ikke så fan av hvitt selv, synes det blir altfor "kaldt". Er veldig fan av mørke gulv, og det vil nok kanskje krympe stuen litt men..pytt pytt. Da slipper jeg hvertfall å se hver minste lille flekk på gulvet :)

På mørke gulv vil hvert et støvkorn og lille rusk vises mye bedre enn på et lyst.

Ellers synes jeg det høres skikkelig fint, lunt og koselig ut med røde vegger og mørkt gulv, men det er kanskje viktig at du har masse lys i huset med de fargene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...