Gå til innhold

Blødninger etter angrepillen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange av dere som har fått blødninger i forbindelse med bruk av Angrepillen? Merket dere noe da mensen kom ved at den ble forskjøvet, eller kom den til vanlig tid liksom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym nå
Skrevet

Er det virkelig ingen som har brukt angrepillen?

Dere bøhøver ikke svare som dere selv en gang om dere ikke føler for det. Gjest er helt fint det. Jeg hadde virkelig håpet på og trengt noen svar nemlig.

Ingen??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke hørt om at man får en blødning etter bruk av angrepillen, men jeg vet svært lite om det.

Det eneste jeg kan tipse deg til, er å ringe legekontoret eller noe. De kan sikkert gi deg et svar :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk mensen en uke etterpå. To uker før tiden omtrent. Så nå har jeg den jevnlig fra den nye datoen - men ikke på min gamle "opprinnelige" dato...

Skrevet

Angrepillen skal fungere som en sterk p-pille.

Den forhindrer eggløsning og forhindrer at et evt. befruktet egg skal feste seg i livmoren.

Mensen skal komme som normalt og jeg tror ikke du skal ha noen ekstra blødninger.

Skrevet

Fikk ingen ekstra blødning, men ble ganske kvalm og uggen.

Synes det er bra, det skal ikke være ok å ta angrepille hver halg (selv hadde jeg fast partner og kondom som sprakk)

Skrevet

Fant foresten en artikkel:

Angrepillen eller dagen-derpå-pillen (NorLevo) er også en p-pille. - Jeg anbefaler den på det sterkeste til kvinner som har hatt ubeskyttet samleie og er engstelige for at de er blitt gravide. Som nødløsning er angrepillen en god prevensjon som langt flere burde benytte. Den kan ikke erstatte vanlig prevensjon, men som alternativ til uønsket svangerskap og abort er den ypperlig, sier Britt-Ingjerd Nesheim. Angrepillen skal tas så fort som mulig etter ubeskyttet samleie, senest innen 72 timer. Pillen gir 70 prosent mulighet for å forebygge svangerskap. Jo lengre det går desto mindre er beskyttelsen. To piller skal tas med det samme pluss to til etter 12 timer. De store hormondosene gjør at virkningen kommer raskt. - NorLevo er reseptfri og kan kjøpes på apoteket. Bivirkningen er blødningsforstyrrelser, kvalme hos halvparten og oppkast hos en femtedel av brukerne. Angrepillen gir 85 prosents beskyttelse. Har du ikke fått menstruasjon innen tre uker bør du ta svangerskapstest. Når du tar dagen-derpå-pillen må du være sikker på at du ikke allerede er gravid. Det er ikke bra å utsette fosteret for så store hormondoser. - Angrepillen er ikke abortfremkallende.
  • 8 år senere...
Gjest anonym
Skrevet

hmmmmmm jeg fikk mens en uke etter at jeg tok angrepillen..og er litt bekymret om jeg får mensen når eg skulle få den da..men siden jeg har hatt blødning da vil det si at jeg ikke er gravid da eller??er litt usikker for har alldri tatt angrepille før.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noen blødningsforstyrrelser i forbindelse med angrepillen.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Har opplevd dette før! Ikke uvanlig med blødninger etter pillen :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Ganske normalt at mens forandrer tid også. Kan komme en uke etter pillen eller 2 uker etter. Fra den dagen starter perioden på nytt :-) husk og ta en test 2-3 uker etter om du er usikker

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

<Ganske normalt at mens forandrer tid også. Kan komme en uke etter pillen eller 2 uker etter. Fra den dagen starter perioden på nytt :-) husk og ta en test 2-3 uker etter om du er usikker >

Jeg fikk blødning 5 dager etter at jeg tok angrepillen, blødningen var akkurat lik mensturasjonen jeg pleier å ha (veldig kort og lite blod). Da jeg fikk mensturasjon var det 2 uker etter at forrige mensturasjon var avlsuttet.

Det du sier om å ta en test, skal den da 2-3 uker etter at du har tatt angrepillen eller når? Jeg skulle egentlig hatt mensturasjon på nytt i dag, men den har ikke kommer (kan jo kanskje være fordi jeg hadde min siste blødningsdag for 8 dager siden, siden jeg fikk en blødning etter angrepillen). Det er 2,5 uker siden jeg tok angrepillen.

Anonym poster: 53911686ae29f913e2332104bb85310f

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det virker som at det er ganske normalt å få blødninger / ny menssyklus 5 dager etter man har tatt pillen. Jeg har fått det nå (5 dager etter) og det virker som vanlig mens. Sist jeg hadde m er 12 dager siden. Skal altså egentlig ikke ha det før om 2 uker. Det kalles foresten bortfallsblødninger, og skjer fordi at et evt befruktet egg ikke skal feste seg i livmoren.

Skrevet

Det virker som at det er ganske normalt å få blødninger / ny menssyklus 5 dager etter man har tatt pillen. Jeg har fått det nå (5 dager etter) og det virker som vanlig mens. Sist jeg hadde m er 12 dager siden. Skal altså egentlig ikke ha det før om 2 uker. Det kalles foresten bortfallsblødninger, og skjer fordi at et evt befruktet egg ikke skal feste seg i livmoren.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har opplevd det samme som noen av dem over her.

Hadde min siste mensdag fredag 14 desember, samleie lørdag 15 og fikk ikke tak i angrepille før mandag 17. Fredag 21(altså 5 dager etter at jeg tok angrepillen) begynte jeg og blød og jeg fikk mer eller mindre panikk siden dette er første gang jeg bruker angrepille.

Men er det noe "farlig" i dette? Vil det si at man muligens er gravid eller er det noen som har noen erfaringer med det?

• 4 måneder senere...
Gjest Cynder
Skrevet

Jo da, det er helt normalt, jeg hadde tatt angrepilla før uten å få blødninger, men neste gang så fikk jeg det. Og det var bare litt over en uke siden sist jeg hadde hatt mensen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk brune,seigtflytende omtrent som karamell(unnskyld uttrykket) unormale blødninger samt masse kluss og smerter med kroppen etter å ha brukt angrepillen.

Sliter enda to år etter.

Anonym poster: d7274b9bfa2eb455d7e41cc232bcb605

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk brune,seigtflytende omtrent som karamell(unnskyld uttrykket) unormale blødninger samt masse kluss og smerter med kroppen etter å ha brukt angrepillen.

Sliter enda to år etter.

Anonym poster: d7274b9bfa2eb455d7e41cc232bcb605

Ser at tråden er gammel, men vil svare på dette innlegge for å berolige andre som googler seg frem til denne tråden: det er ikke mulig at angrepillen gjør noe med kroppen som henger igjen 2 år etter. Det denne personen sliter med, har nok ingenting med angrepillen og gjøre, men kommer av andre ting.

Anonymous poster hash: 775d4...cdf

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet

Jeg fikk kraftig blødning i flere uker etter at jeg tok angrepille. Deretter uteble menstruasjonen i 2 mnd

Angrepillen forhindrer en å bli gravid ved at evt befruktet egg ikke fester seg til veggen 

Anonymkode: ba8c7...901

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det, men det kan skje siden det er en av bivirkningene man kan få av angrepillen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...