Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser hele tiden i skjønnhetsbloggene jeg leser fine nærbilder (portretter) av ansiktet til bloggerene, og jeg lurer på hvordan dere får det til. Jeg skulle likt å lære meg å ta selvportretter selv om jeg ikke har blogg, greit å ha fine bilder av seg selv til facebook f.ex.

Hvordan gjør dere det????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du linke til et eksempel? Jeg er fotograf, så kan muligens hjelpe deg. Noen elementære, enkle tips for selvportrett (først og fremst for deg med speilreflekskamera):

- Bruk stativ

- Bruk en fjernutløser (en fjernkontroll som tar bilde når du trykker på den, f.eks.). Da fokuserer den på deg, og du slipper å løpe imellom

- Hvis du ikke har en sånn fjernkontroll, men bruker selvutløseren som er inni kameraet, få rett fokus ved å stille en gjenstand der hvor du skal sitte/stå og fokusere på den, for så å fjerne gjenstanden og plassere deg selv hvor den stod. Da får du riktig fokus, og det er viktig

- Lys! Let etter de beste stedene i huset/hvor enn du er mtp. lys, og skaff deg gjerne eksterne lyskilder

Skrevet

Kjære ts , jeg håper det ikke er nok ett trutemunnsperreøyneneoppsånnlittpåskakkeå,hvorjegersexy bilde du mener! De er det mer en nok av !!!

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Du er faen ikke fotograf fordi du eier speilrefleks! Fototøser

• Liker 3
Skrevet

Du er faen ikke fotograf fordi du eier speilrefleks! Fototøser

Hvordan kan du vite at AnonymBruker ikke er fotograf?

---

Jeg er ikke fotograf, og jeg tar heller ikke gode selvportrett :) Men jeg tror mange av skjønnhetsbloggerne har LCD-display som de kan vri rundt, slik at de ser seg selv når de tar bildet. Det er også viktig å ha kameraet et stykke unna, slik at ikke ansiktet ditt blir forvridd (stor nese, osv). Så da trenger du fjernkontroll, eller at du har på selvutløser. Så trenger du godt lys, og pass på at du er i fokus! Det kan også godt hende at de tar mange mange bilder, og velger ut noen få som blir bra :)

Gjest Sweetcheeks
Skrevet

Kjære ts , jeg håper det ikke er nok ett trutemunnsperreøyneneoppsånnlittpåskakkeå,hvorjegersexy bilde du mener! De er det mer en nok av !!!

Tror ts mener bilde av sminken, ikke trutmunn ;)

Skrevet

Nå vil ikke akkurat jeg påstå at jeg har generelt fine selvportrett, men av og til er det noen som funker, og da er det rett og slett resultat av enormt mange forsøk.

Jeg holder som regel kameraet foran meg med begge armer, vrir ansiktet litt til siden og smiler med munnen lukket - det er stortsett det som fungerer best for meg.

Skrevet

Tror også mange av dem bruker photoshop for å fikse huden, og muligens noe lyssetting rundt ting de ønsker å fremheve/skjule.

Skrevet

Tror også mange av dem bruker photoshop for å fikse huden, og muligens noe lyssetting rundt ting de ønsker å fremheve/skjule.

Det tror jeg ikke er spesielt vanlig, det er i alle fall ikke det blant de små bloggene i "mitt" miljø.

Skrevet

Det tror jeg ikke er spesielt vanlig, det er i alle fall ikke det blant de små bloggene i "mitt" miljø.

Jeg tror derimot det er veldig vanlig!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...