Gå til innhold

Redusert arb. tid for å hente/levere barn i barnehage og SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig mye alene med barna mine, da faren er veldig mye ute på jobb-reise. Jeg har arb.tid fra kl 08.00 til 16.o0. Jeg må møte på jobb ca 10 min før hver dag for å åpne kontoret og skifte før min arb.dag egentlig starter. Jeg må levere barna på to forsjellinge plasser, og har egentlig veldig lyst til å spør min arb. giver om det ikke er ok om jeg kommer noen minutt etter 08 de dagene jeg må levere begge barna, og gå 15.55 for å rekke å hente begge to, da SFO stenger kl 16.15, og det blir en veldig lang omvei om jeg må hente barnet i bhg først og vi kommer veldig sent hjem. Er jeg storforlangende om jeg spør om dette? Min sjef er ikke av den typen som er veldig forståelsesfull når det kommer til slikt, selv om han har barn selv. Han kommer og går slik som det passer han...

Hva tror dere??? takker for alle svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tilpasset arbeidstid der jeg jobbet før, der åpnet vi 7 ei stund, og 7.30 det siste året.

Barnehage og SFO åpnet ikke før 7:30 her, så det var ikke mulig å rekke det.

Jeg satt i front, men de løste det som oftest greit uten meg den første halvtimen.

Så jeg kan si at når jeg sluttet i den jobben hadde jeg vel vært tidsnok på jobb en håndfull ganger, når guttungen var borte.

Snakk med arbeidsgiver, skader jo ikke å spørre!

Skrevet

Du har i flg arb miljø loven krav på jobbe redusert når du har omsorg for små barn. Hvis arb giver ikke er positiv når du spør om det er ok å komme litt senere og gå litt tidligere de dagene du er nødt for det (du kan jo tilby å jobbe litt ekstra evt de dagene mannen din henter og leverer), så syns jeg du kan søke om redusert arb tid, jobb f eks 80%, så får du 2 timer mindre arbeid om dagen:)

Skrevet

En kollega av meg kom 15 min for sent hver dag pga barnehage. Hun hadde avtale med sjefen om å jobbe når alle andre tok en daglig kaffepause. Evt kan du spørre om å få jobbe det inn en dag hver 2. uke.- Eller søke om redusert stilling.

Skrevet

Jeg jobber allerede 75%, men jeg har et barn som virkelig hater morgen-sfo. Han får totalt angst av det. Så jeg har spurt sjefen om å få forskyve dagen min 45 min. Egentlig begynner vi alle samtidig og har rapport på morgenen, men jeg fikk lov likevel. Jeg kunne fått ulønnet permisjon også, men hun så helst at jeg forskjøv dagen istedet.

Skrevet

Hva med å alliere deg med foreldre i nabolaget? Kanskje de kan hente for deg de dagene du har ansvar for hente og din mann er på jobbreise, så kan kanskje din mann hente deres barnm noen av de dagene han er hjemme og henter?

Er jo uansett ikke så lang tid før du kommer... så en halvtimes lek hos kamerater kunne jo vært hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...