Gå til innhold

Redusert arb. tid for å hente/levere barn i barnehage og SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig mye alene med barna mine, da faren er veldig mye ute på jobb-reise. Jeg har arb.tid fra kl 08.00 til 16.o0. Jeg må møte på jobb ca 10 min før hver dag for å åpne kontoret og skifte før min arb.dag egentlig starter. Jeg må levere barna på to forsjellinge plasser, og har egentlig veldig lyst til å spør min arb. giver om det ikke er ok om jeg kommer noen minutt etter 08 de dagene jeg må levere begge barna, og gå 15.55 for å rekke å hente begge to, da SFO stenger kl 16.15, og det blir en veldig lang omvei om jeg må hente barnet i bhg først og vi kommer veldig sent hjem. Er jeg storforlangende om jeg spør om dette? Min sjef er ikke av den typen som er veldig forståelsesfull når det kommer til slikt, selv om han har barn selv. Han kommer og går slik som det passer han...

Hva tror dere??? takker for alle svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil altså gå 5 min før hver dag og komme ca 5 min senere hver dag? Altså er det 10 min det er snakk om dagen? Gjelder dette hver dag? Ellers kan du jo snakke med han om at dette er noe du jobber inn dagene du ikke trenger å gjøre dette.

Skrevet

Ja det er slik jeg tenker det... Jeg jobber stort sett over opptil 30 min minst i uken dersom mannen min er hjemme, uten at jeg får betalt for det. Min arb.giver ser bare seg selv, og lover noe en dag, og dagen etterpå har han ikke sagt det, og mener vi på jobben er storforlangende... Vil bytte jobb, men er gravid i 2 mnd og kan ikke bare slutte nå da... Har heller ikke sagt noe på jobb om at jeg er det, for han sjefen min klarer ikke å holde på hemmeligheter og kommer til å publisere det noe jeg ikke vil... Jeg får bare prøve å ta det opp på en eller annen måte. jeg vil ikke utnytte systemet og få en sykmelding heller...

Skrevet

Å få redusert arbeidstid, for å få hverdagen til å gå opp, er selvfølgelig noe en hver sjef bør vurdere. Ihvertfall for en periode i livet. En annenting er om det er gjennomførbart. (jobbe alene med åpningstider osv) Hvis så, er det nok ingen problen, men tror også du kanskje må redusere lønn, eventuelt jobbe inn tiden når mannen er hjemme??

En ting er sikkert, det koster absolutt ingenting å spørre :)

Skrevet

Å få redusert arbeidstid, for å få hverdagen til å gå opp, er selvfølgelig noe en hver sjef bør vurdere. Ihvertfall for en periode i livet. En annenting er om det er gjennomførbart. (jobbe alene med åpningstider osv) Hvis så, er det nok ingen problen, men tror også du kanskje må redusere lønn, eventuelt jobbe inn tiden når mannen er hjemme??

En ting er sikkert, det koster absolutt ingenting å spørre :)

Hei igjen. Så svaret ditt nå:) Ser du jobber over, det bør jo gå begge veier;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...