Gå til innhold

Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 14 år og har begynt med trening og prøver å spise sunt.

Det er flere ganger jeg glemmer et måltid eller spiser så vidt noe på en dag.

Jeg syntes jeg veier mye til å være så ung, så derfor har jeg begynt å prøve sunn mat og sånt,men hjelper ikke når jeg glemmer å spise vet at det ikke hjelper i det hele tatt.

Jeg veier rundt 65 kg, er det normalt når jeg er 167 cm???

Greier ikke komme ned,selv om jeg trener hver dag ):

Vær så snill å kom med forslag, råd eller svar :)

Mvh forvirret og skuffet jente

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 14 år og har begynt med trening og prøver å spise sunt.

Det er flere ganger jeg glemmer et måltid eller spiser så vidt noe på en dag.

Jeg syntes jeg veier mye til å være så ung, så derfor har jeg begynt å prøve sunn mat og sånt,men hjelper ikke når jeg glemmer å spise vet at det ikke hjelper i det hele tatt.

Jeg veier rundt 65 kg, er det normalt når jeg er 167 cm???

Greier ikke komme ned,selv om jeg trener hver dag ):

Vær så snill å kom med forslag, råd eller svar :)

Mvh forvirret og skuffet jente

Du er helt normal kjære deg :jepp: Du er midt i voksealderen og det er normalt at en da gjerne er usikker på egen kropp og vekt. Jeg var selv det, da jeg var mye høyere enn alle de andre jentene i klassen min.

Det viktigste du gjør i din alder er å spise jevne sunne måltider gjennom dagen, samt å være aktiv ved form av idrett.

Prøv å spise til faste måltider hver dag, da vil kroppen automatisk etterhvert bli sulten til faste tider og det blir ikke så lett å glemme å spise.

Smør deg matpakker og ha snackpacks med deg i skolesekken slik at du har tilgang på små måltider mens du er på skolen...

Prøv å ha minst disse måltidene per dag:

Frokost

Lunsj

Mellom måltid

Middag

Kvelds

Skrevet

Hvis man ser på BMI så er du normalvektig, så jeg syns ikke du skal stresse så mye med vekta jeg.

Å spise sunt og trene er noe alle har godt av, men pass på så du får i deg nok mat og ikke overtrener.

Du er fortsatt så ung at du ikke er ferdigvokst, så det er viktig at du får alle næringsstoffene du trenger.

Spis 4 måltider om dagen og kanskje et lite mellommåltid, tren litt 2-3 ganger i uka og kos deg litt på lørdagene.

Skrevet

Tusen takk for svar og råd!

Jeg skal ta det til meg :)

Det hjalp meg veldig ^^

Skrevet

Jeg er 23, 167 og veier ca 65kg, ikke uroe deg for vekten din :) husk at også sammensetningen i kroppen din vil forandre vekten, f. eks en person med mer fett og mindre muskler kan veie mindre enn om hun hadde hatt mindre fett og litt mer muskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...