Skade Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Studerer til førskolelærer, og vi skal lage ei innleveringsbok til jul... Nå har vi fått i oppgave å velge to småkryp, og skrive om... Og i den anledning trenger jeg rim, regler eller eventyr/historier om biller eller meitemark.... Er det noen der ute som sitter på noen gode som passer barnehagebarn?
Brunhilde Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Tommeliten møtte en tordivel, er det noe du kan bruke?
Kajal Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Jeg liker veldig godt denne! Er en sang, men er jo på rim. Hysj av Eyvind Skeie Hysj, kan du høre gresset gro? Hysj, kan du høre en meitemark som lo? Hysj, kan du høre en maur gå forbi? Da skal du være helt stille og si: Hei, alle insekter, alle små dyr, dere som kryper og kravler og kryr, jeg er et menneske og jeg er snill, vær i min hage så lenge du vil! Hysj, vi må være stille nå, ingen må skremme de mange tusen små, og når det kommer en bille forbi, da skal du vinke med hånden og si: Hei, alle insekter, alle små dyr, dere som kryper og kravler og kryr, jeg er et menneske og jeg er snill, vær i min hage så lenge du vil! 2
Klematis Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Herr Kakerlakk av Inger Hagerup Synes å huske at det var en skikkelig god illustrasjon i originalboka også. Finnes sikkert på alle bibliotek.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Tordivelen og flua av Alf Prøysen. Og så er det sikkert en del vers og sanger om marihøner Kakerlakker er ikke biller, men det var det første diktet jeg tenkte på da jeg så tråden
Sulosi Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 Sitter med en liknende oppgave på samme studie. Men jeg må skrive 4 oppgaver på tilsammen 10.000 ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå