AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Hei! Jeg bor hjemme hos mine besteforeldre for tiden og har jobbet på butikk her i snart 4 mnd (siden mai). Trives ganske godt og alt men bestefaren min har desverre blitt ganske syk og på grunn av det syns både mine besteforeldre, foreldre og meg selv at det kanskje er best at jeg flytter hjem. Jeg har ikke noe venner her, og flyttet hit i vår for å tilbringe mer tid sammen med besteforeldrene mine siden morfar som sagt har vært en del syk i det siste. Men nå som det har blitt temmelig alvorlig er det vel ikke så lurt at jeg er her. Jeg hadde jo tenkt å bli her og jobbe fram til neste sommer/høst da jeg begynner og studere. Men nå ser det ut til at jeg skal hjem og det jeg er litt nervøs for da er at jeg må slutte jobben. Jeg har jo bare jobbet 4 månder og så kommer jeg og sier at jeg skal slutte. Kan jeg det? er det noe regler for slikt? kommer de til og bli sinte osv? Jeg ser også for meg at å ha jobbet kun 4 mnd på en plass kanskje ikke ser så bra ut på en CV med tanke på at jeg må søke jobber når jeg kommer hjem.. Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Hei! Jeg bor hjemme hos mine besteforeldre for tiden og har jobbet på butikk her i snart 4 mnd (siden mai). Trives ganske godt og alt men bestefaren min har desverre blitt ganske syk og på grunn av det syns både mine besteforeldre, foreldre og meg selv at det kanskje er best at jeg flytter hjem. Jeg har ikke noe venner her, og flyttet hit i vår for å tilbringe mer tid sammen med besteforeldrene mine siden morfar som sagt har vært en del syk i det siste. Men nå som det har blitt temmelig alvorlig er det vel ikke så lurt at jeg er her. Jeg hadde jo tenkt å bli her og jobbe fram til neste sommer/høst da jeg begynner og studere. Men nå ser det ut til at jeg skal hjem og det jeg er litt nervøs for da er at jeg må slutte jobben. Jeg har jo bare jobbet 4 månder og så kommer jeg og sier at jeg skal slutte. Kan jeg det? er det noe regler for slikt? kommer de til og bli sinte osv? Jeg ser også for meg at å ha jobbet kun 4 mnd på en plass kanskje ikke ser så bra ut på en CV med tanke på at jeg må søke jobber når jeg kommer hjem.. Takker for svar Du har jo en gyldig grunn til å slutte, selv om en ikke trenger noen grunn til å si opp jobben. Uansett så har du jo oppsigelsestid, hvis det ikke står i kontrakten din så er den 1mnd. Hvis du fremdeles er under prøvetid pleier oppsigelsestid å være 1-2 uker. Alt dette skal egentlig stå spesifisert i kontrakten din. Begynn å søk etter ny jobb allerede nå før oppsigelsestiden din er over. Hvis potensielle fremtidige arbeidsgivere spør hvorfor du kun jobbet der i 4 mnd sier du det bare som det er (det med besteforeldrene dine). Folk burde ha forståelse for det. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå