AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Jeg er en jente på 21 år. tok 2 friår etter vgs for å finne ut hva jeg ville bli. Fant det ikke ut. Elsker dyr, men veterinær blir for vanskelig å komme inn på.. Søkte dyrepleier, men med et snitt på 4,3 kom jeg ikke inn der heller. På 4. valget mitt satt jeg opp sykepleie, mest for å bare fylle ut alle plassene.. jeg kom ikke inn på noe av det andre jeg ville, men jeg kom inn på sykepleie. Tenkte med en gang "Jeg begynner ikke der", men så tenkte jeg meg om, og tenkte "Hva ellers skal jeg gjøre.." Så jeg begynte. Jeg merker at jeg er ganske negativ og at motivasjonen min er ganske mye dårligere enn hos de andre jeg går sammen med. Det er trist. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal fortsette eller ikke. Er så utrolig usikker. Men pga bøker, uniform, mye lesing osv så må jeg finne det ut FORT. Helst igår. Jeg er helt utmattet psykisk fordi jeg går å grubler sånn. Har dere noen råd eller tips til meg? Sykepleiere - vil dere anbefale yrket? (dårlig lønn, mye "dritt"jobb") Tusen takk for alle svar, oppmuntrende eller realisitske ord. Setter pris på alt!
Miki Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Du kan jo ta opp igjen fagene å satse på dyrepleier til neste år Ikke bli noe du ikke ønsker å bli. Det fører bare til at du blir skolelei og gruer deg til å jobbe. Sykepleie er hardt, så om du ikke ønsker å bli sykepleier burde du gjøre noe annet.
Kitty_katt Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Du kan gå dyrepleier studiet på Hansenberg i Kolding, Danmark:) Der er det ikke karakterkrav, bare krav om praksisplass i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå