Smores Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Hei! Etter en periode med lavkalori, anser jeg den perioden som over, og har gått over til mer normal kost med både ost, melk og brød. I lavkaloriperioden spiste jeg kun knekkebrød og magert pålegg. Har også sluttet å telle kalorier, var medlem av vektklubben.no, men har ikke vært innom der på to uker. Idealmålet mitt var 50 kg. Veide meg i dag, og har gått ned mer, veier nå 48,5 kg. Jeg vet selv at jeg igrunn spiser for lite, selv om jeg spiser mer nå enn i diettperioden. Lå på 1300 kcal, nå er jeg vel oppe på rundt 1600 kcal. Jeg trener ikke, men går ca en times tur hver dag, fjelltur en dag i uken samt går mye på jobben. Kostholdet mitt nå ser ca slik ut: Frokost: Havregryn med lettmelk og kanel, sammen med en type frukt. Lunsj: 2 knekkebrød eller 1 rundstykke med skinke og cottage cheese og frukt. Evt en q-skyr yoghurt og. Middag: Det jeg får servert, bor hjemme hos foreldrene mine. Mamma er dog sunn, så får som regel sunn og lett middag. Har begynt å spise mer poteter og ris. Kvelds 1: 2 skiver med grovbrød eller 2 knekkebrød, rugsprø, med skinke og cottage cheese samt salat og agurk. Kvelds 2: Litt frukt. Dersom jeg er veldig sulten, tar jeg meg et knekkebrød i tillegg. Vil ikke gå mer ned i vekt enn det jeg er på nå. Likevel merker jeg at jeg er veldig opptatt av at det jeg spiser, skal være noe med lite kalorier i. Teller også kcal i hodet, bare sånn for å ha en noenlunde oversikt. Er veldig redd for å gå opp i vekt igjen, så er derfor jeg fremdeles er så forsiktig i matveien. Er ganske slitsomt å ha det sånn, så vil gjerne komme meg ut av den kaloribesettelsen, og bare spise normal mat. Noen råd?
Gjest NozMonster Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 dette forslaget kommet nok meget snart, så jeg kan like gjerne foreslå det jeg- nøtter! kaloririkt, kjempe sunt og bra kan du ikke bytte ut den skyr`en med noe annet? den er jo fettfri, og et såkalt "slankeprodukt"? den smaker jo høgg også bruk majones og/eller smør på rundstykkene. advocado er kjempesunt, kaloririkt og masse bra fett! hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for fettrik mat, uten at de innholder for mye raske karbohyrater!
Smores Skrevet 31. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2011 (endret) Spiser en håndfull med nøtter ca annenhver dag Utrolig godt. Ja, stemmer det at q-skyr er fettfri, derfor jeg velger den. Pleide å spise go' morgen yoghurt før, synes spesielt den brune med nøtter i er kjempegod Men også her slår kaloriene ned i hodet, er ca 300 kcal i denne vs q-skyr med bare 97. Kommer sikkert litt av at det er nøtteblanding, men likevel. Man kan si at jeg velger mat som jeg egentlig ikke har så veldig lyst på pga kaloriene. Q-skyr er et eksempel på dette, selv om jeg liker den og. Men kan være greit å variere litt. Endret 31. august 2011 av Smores
Gjest NozMonster Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Spiser en håndfull med nøtter ca annenhver dag Utrolig godt. Ja, stemmer det at q-skyr er fettfri, derfor jeg velger den. Pleide å spise go' morgen yoghurt før, synes spesielt den brune med nøtter i er kjempegod Men også her slår kaloriene ned i hodet, er ca 300 kcal i denne vs q-skyr med bare 97. Kommer sikkert litt av at det er nøtteblanding, men likevel. Man kan si at jeg velger mat som jeg egentlig ikke har så veldig lyst på pga kaloriene. Q-skyr er et eksempel på dette, selv om jeg liker den og. Men kan være greit å variere litt. du virker smålig ambivalent spørru meg! du vil ikke fortsette å gå ned i vekt- men tyr fremdeles til minst mulig kalorier!? jeg er litt redd for at denne slankekuren din har tuklet litt for mye med hodet og tankene dine...og det kan fort, meeeget fort!!!, utvikle seg til å gå lenger og lenger og verre og verre!! om du synes det er for vanskelig å bytte ut skyren med go`morgen yoghurt, sååå bør du ta kontakt med fastlegen din- vær så snill! prøv den mørkegrønne go`morgen yoghurten også! den med cappochino! den er minst like god som den brune og i stedenfor annenhver dag- et par never nøtter hver dag 1
Smores Skrevet 31. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2011 Jeg er klar over hvordan det høres ut. Men har fått printet inn at mat med mye kalorier i, er fy-mat. Og jeg vil virkelig ikke ned mer, men som sagt, kaloritellingen henger fremdeles i. Men går mer og mer tilbake til vanlig mat, og tar det smått som smått.
Gjest NozMonster Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Jeg er klar over hvordan det høres ut. Men har fått printet inn at mat med mye kalorier i, er fy-mat. Og jeg vil virkelig ikke ned mer, men som sagt, kaloritellingen henger fremdeles i. Men går mer og mer tilbake til vanlig mat, og tar det smått som smått. det er ikke antall kalorier som gjør produktet til nei-nei-mat! grete rhode spiser da nøtter og advokado hun også! det som er nei-mat er altfor ofte å innta ferdigprodukter med høyt saltnivå som metter kort, med lite næringsstoffer å slikt...tomme kalorier! du kan heeelt trygt spise go morgen yoghurt, og nøtter hver dag uten at det skader deg på noen måte fet fisk er også veldig bra! laks, tunfisk og slik nammeeeenam!
Supraspinatus Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Mye kcal per 100g betyr IKKE usunt. Enumettede fettsyrer er svært sunne og har 900kcal per 100g! Forslag til hvordan du kan få i deg mer energi. Drikk H-melk med oboy i til alle måltider. Bruk mandelsmør, hasselnøttsmør, eller cashewsmør på skivene/knekkebrødene. Spe gjerne på med et par skiver jordbær på toppen. Spis fløte-is til dessert. Bland nøtter i skyren. Ha alltid olivenolje eller tilsv på salaten. Kjøp måltidserstatningspulver som du drikker en porsjon av i tillegg til alle de andre måltidene. Jeg kjenner en som har et tilsvarende problem som deg. Han skal på ekspedisjon og må legge på seg mye fett før han drar. Problemet er at han trener utrolig mye til turen for å bli sterk nok. Derfor må han spise ufattelige mengder mat i døgnet. Han er oppe i 7-9000kcal per døgn! Likevel går han nesten ikke opp i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå