Gå til innhold

Kameraet mitt vil ikke lese minnekortet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Canon Ixus 870 IS som jeg har begynt å få problemer med. For noen uker siden fikk jeg "Mangler minnekort" når jeg skrudde på kameraet, men minnekortet var i. Da klarte heller ikke pcen min å lese kortet. Jeg tenkte bare at det var fordi det var et gammelt minnekort og kjøpte nytt (skulle uansett ha et større).

Nå har det imidlertid skjedd igjen med nytt minnekort. Men denne gangen klarer pcen å lese kortet slik at jeg har fått lagt over bildene i det minste.

Jeg sletter sjelden enkeltbilder på kameraet med slettefunksjonen, kopierer bildene over på pc og bruker "Slett alle", før jeg formaterer på kameraet.

Har hørt at man ikke skal formatere andre steder enn der man bruker kortet, så har bare gjort det på kameraet. Men nå får jeg ikke gjort det der, siden kameraet ikke finner det. Skal jeg prøve på pc?

Er det noe jeg gjør feil? Eller er det kameraet som har gått ut på dato? Noen tips?

(Jeg er ikke særlig god på å forklare, så spør gjerne om det er noe. :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :sjenert:

Skrevet

Kan du ha kommet borti den bittelille dingsen man kan dytte på på siden av kortet?

Skrevet

Kan du ha kommet borti den bittelille dingsen man kan dytte på på siden av kortet?

Hehe, det hadde vært likt meg, men det har jeg ikke. :)

Skrevet

Klarer du å formatere kortet (i kameraet)?

Evt, har du mulighet til å teste kortet i et annet kamera/pc/etc

Skrevet

Klarer du å formatere kortet (i kameraet)?

Evt, har du mulighet til å teste kortet i et annet kamera/pc/etc

Som sagt, kameraet klarer ikke å lese minnekortet, det står bare "Minnekort mangler" når jeg skrur det på. Pcen min klarer å lese kortet, men jeg har ikke turt å formatere det der, ettersom jeg har hørt at man skal kun formatere det i det apparatet man skal bruke det. :sjenert: Er ikke særlig teknisk av meg, som dere skjønner, så da tør jeg ikke gjøre noe før jeg spør. ;)

Skrevet

Tipper det er kameraet det er noe feil med. Har du garanti på det? Prøver du enda ett minnekort, vil sannsynligvis det samme skje igjen.

Du kan jo prøve å formatere det gamle minnekortet på pcen (forsto det slik at du hadde hentet ut alle bildene derifra?), deretter formaterer du det i kameraet, og prøver det ut. Hvis det da atter en gang skjærer seg, ville jeg vurdere å reparere, evt pensjonere kameraet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...