Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen her inne som er sosionom eller holder på med utdannelsen?

selv studere jeg psykologi nå men vurdere å søke på sosionom til høsten.

noen som har noen gode tips? Er det bra? Mange jobbmuligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha sett at det er felere som har studert til sosionom her inne.

Skrevet

Jeg valgte bort sosionom til fordel for barnevern. Fordi jeg tenkte sosionom var mer kontor-rettet, og ikke fullt så mye ute i felten. Men nå ser jeg at det utvikler seg i den retningen at også flere sosionomer får jobber i institusjoner o.l.

Der er masse ulike type jobber å velge mellom. Men arbeidsmarkedet begynner å bli trangt. I alle fall i Bergen, Stavanger og Hamar som jeg vet om. Men der vil alltid dukke opp jobber tenker jeg.

Skrevet

Jeg kjenner to sosionomer. En jobber i psykiatrien og en jobber i barnevernet. :blunke:

Skrevet

Hei, hei!

Jeg er sosionom(relativt nyutdannet-ferdig våren-03) og stortrives med det! Jeg valgte bort barnevernspedagog til fordel for sosionom fordi jeg følte at jeg fikk "flere bein å stå på" med den utdanningen.

Hvordan det er med jobb når du er ferdig utdannet kan vel variere litt fra hvorhen du bor i landet, men alle jeg har kontakt med som jeg studerte sammen med har fått jobb, men det kan vel tenkes at man må flytte litt på seg.

Lykke til med valget! Jeg er iallefall fornøyd med utdannelsen jeg har tatt!

Gjest sexysadie
Skrevet

Vil bare si at den Sosionomutdanningen v HIST i Trondheim er rettet imot at man skal sitte på ett sosialkontor; hvis du vil jobbe med noe annet så er d ikke mye du kan bruke ifra den utdannelsen de kjører der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...