Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal gjøre det. Foreldrene mine har sagt at de ikke kommer til å stemme i kirkevalget. Jeg vet liksom bare ikke hva jeg skal stemme og hvorfor. Hva stemmer en for da? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ateist og utmeldt av statskirken, så kirkevalget holder jeg meg langt unna. :ler:

Det du stemmer på er menighetsråd og bispedømmeråd. Du kan lese litt mer om det her.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg skal ikke det, av den enkle grunn at jeg har glemt det, og ikke er hjemme før eller på valgdagen.

Skrevet

Jeg skal stemme, fordi jeg har lyst til å gifte meg i kirka en gang. Og da vil jeg stemme på folk i Oslo bispedømmeråd som syns at liturgien skal endres sånn at homofile skal få lov.

Har funnet en liste over hvem som er for en mer liberal kirke.

Lokalvalget er verre, der finnes det ingen oversikt over hvem som mener hva.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal gjøre det. Foreldrene mine har sagt at de ikke kommer til å stemme i kirkevalget. Jeg vet liksom bare ikke hva jeg skal stemme og hvorfor. Hva stemmer en for da? :sjenert:

Jeg forstår ikke helt vitsen med å stemme, hva er det man egentlig stemmer over?

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg forstår ikke helt vitsen med å stemme, hva er det man egentlig stemmer over?

Åja det sto forklaring over, likevel skjønner jeg ikke vitsen når jeg ikke vet hva nytte bisperådet liksom gjør for samfunnet.

Skrevet

Jeg skal stemme, fordi jeg har lyst til å gifte meg i kirka en gang. Og da vil jeg stemme på folk i Oslo bispedømmeråd som syns at liturgien skal endres sånn at homofile skal få lov.

Har funnet en liste over hvem som er for en mer liberal kirke.

Lokalvalget er verre, der finnes det ingen oversikt over hvem som mener hva.

Det var lurt Rainbow81. Jeg har aldri tenkt over det før. Kanskje jeg skal stemme da, likevel. ;)

Skrevet

Jeg er utmeldt av statskirka, så ingen kirkestemming på meg.

Skrevet (endret)

Nei. Og det minner meg på at jeg bør få ut fingeren og melde meg ut av statskirken. Har ingen god unnskyldning, men det er dette med å orke da (vel, det å ikke ha en skriver antar jeg er en grunn til at det er et ork, men det er i grunn bare en dårlig unnskyldning).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg er ateist og utmeldt av statskirken, så kirkevalget holder jeg meg langt unna. :ler:

Det du stemmer på er menighetsråd og bispedømmeråd. Du kan lese litt mer om det her.

Jeg er ateist og utmeldt, men de ville ikke la meg være i fred, og meldte meg inn igjen. Jeg har sverget å ikke løfte stemmeseddelen i sinne noen gang igjen, men de gir meg ikke noe annet valg.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg er ikke medlem av statskirke jeg har aldri vært medlem av statskirke siden jeg ikke er døpt

så nei det skal jeg ikke

Skrevet

Nei, eg skal ikkje stemme, då eg er utmeldt frå statskyrkja.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke medlem av statskirke jeg har aldri vært medlem av statskirke siden jeg ikke er døpt

så nei det skal jeg ikke

Du kan være medlem selv om du ikke er døpt altså, så om du ikke vil være medlem så kan det være lurt å dobbeltsjekke. Jeg er heller ikke døpt, men ble meldt inn uansett fordi pappa er medlem.

Gjest white tiger
Skrevet

Jeg skal ikke stemme. Jeg er ikke kristen, men har ikke makka meg til å meldt meg ut av statskirka.

Gjest Mahareth
Skrevet

Nei. Og det minner meg på at jeg bør få ut fingeren og melde meg ut av statskirken. Har ingen god unnskyldning, men det er dette med å orke da (vel, det å ikke ha en skriver antar jeg er en grunn til at det er et ork, men det er i grunn bare en dårlig unnskyldning).

Mvh Yvonne :heiajente:

Akkurat det jeg hadde tenkt å skrive :)

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Du kan være medlem selv om du ikke er døpt altså, så om du ikke vil være medlem så kan det være lurt å dobbeltsjekke. Jeg er heller ikke døpt, men ble meldt inn uansett fordi pappa er medlem.

jeg er ikke medlem jeg vet jeg ikke er medlem jeg har forsikret meg at jeg ikke er medlem¨

foresten så var ingen av foreldrene mine medlem når jeg ble født

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg er ikke medlem jeg vet jeg ikke er medlem jeg har forsikret meg at jeg ikke er medlem¨

foresten så var ingen av foreldrene mine medlem når jeg ble født

Nei romvesner er vel ikke medlem av statskirken.... :jepp:

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Nei romvesner er vel ikke medlem av statskirken.... :jepp:

Vel du har vel rett i det

Skrevet

Det var lurt Rainbow81. Jeg har aldri tenkt over det før. Kanskje jeg skal stemme da, likevel. ;)

Jepp! LLH drev litt lobbyvirksomhet før sist kirkevalg, for det var helt i innspurten av ekteskapsloven. Da sendte de ut lister over hvilke kandidater som mente hva etter å ha ringt rundt til alle. Men takket være facebook har jeg fått vite hvem som mener kirken bør tillate homofil vigsel denne runden også. Og det er ikke alltid som man tror. De unge kan være svært konservative, og eldre folk kan ønske liberalisering velkommen! :-) Menigheten her jeg bor er konservativ, så er veldig usikker på hva jeg skal stemme på lokalvalget, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...