HopelessFear Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Nå har jeg virkelig bestemt meg for å slutte (eller i hvert fall troppe ned.) med godteri, brus og potetgull. Har greid meg nå i tre dager uten noe godt å knaske på i hverdagen. Jeg syns det er veldig vanskelig å la vær, spesielt siden det ligger mye svensk godt i en pose på stuen og i gangen så står det fire brett med brusbokser. Får skikkelig sukkersug løpet av dagen. Er det noen tips til å kunne la vær å tenke på de godene? Noe jeg kan ta istedet for noe søt drikke? Må innrømme at jeg virkelig savner øl boksen og/eller brusboksen når jeg setter på filmrekka klokka 23:30. :/
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 La være å ha fristelsene i huset. Enkelt og greit.
Gjest Hannee Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Drikk juice, det er jo litt søtt kanskje Lykke til, jeg er ikke flink til sånt.
HopelessFear Skrevet 31. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2011 La være å ha fristelsene i huset. Enkelt og greit. Jeg kan ikke bestemme det, siden jeg bor hjemme hos foreldrene mine for øyeblikket.
HopelessFear Skrevet 31. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2011 Må jo være noe som hjelper mot sukkersuget.
Enceladus Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 http://www.youtube.com/watch?v=xfk5iseN87k Dette hjelper mot søtsuget 1
Kladd Skrevet 1. september 2011 #7 Skrevet 1. september 2011 Puss tennene eller knask en gulrot! Det pleier å funke for min del
celujo Skrevet 1. september 2011 #8 Skrevet 1. september 2011 (endret) Krom-tabletter hjelper Brukte det før, men har ikke hatt bruk for det nå etter at jeg har fått inn en god vane med å spise mange og små måltider hver dag; da rekker jeg liksom ikke å få søtsuget, og er det sånn at det går en stund mellom hvert måltid allikevel- tar jeg meg en frukt, litt nøtter, en smoothie eller lignende, når jeg ellers ville tatt en Troika eller en Solo. Ellers har jeg laget meg egen is av smoothie, som da er myye sunnere enn vanlig is.Har også laget is av bare funsaft. Grønsaker og dipp er også en vinner, eller et par ruter med mørk sjokolade om jeg virkelig måå ha det. Kjenner meg igjen når du sier at andre i huset har fristelser stående, men da får du heller lage ditt egne lille "lager" med ting du faktisk har lov til å spise Endret 1. september 2011 av celujo
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 1. september 2011 #9 Skrevet 1. september 2011 Frukt eller en sterk fishermans friend hjelper her.Får ikke lyst på hverken brus eller snop når det "iser" i munnen. Du er flink,og husk at det er de første dagene som er verst
HopelessFear Skrevet 1. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2011 Puss tennene eller knask en gulrot! Det pleier å funke for min del Å pusse tenna funker ikke for min del. Syns i grunn sjokolade smaker bedre etter å ha pusset tennene. Litt sånn minty. Takk celujo og Iza'bella, skal prøve de tipsene der. Men det er jaggu ikke lett å bli kvitt de greiene der.
Gjest Daenerys Skrevet 1. september 2011 #11 Skrevet 1. september 2011 Flytt det som frister til et annet sted? Ser du bor hjemme, men du kan jo spørre om det går an å sette i kjeller/bod. Så er det ute av syne i det minste
Månestråle** Skrevet 6. september 2011 #12 Skrevet 6. september 2011 Hva er egentlig krom-tabletter og hvor får man tak i det? Hvordan virker det? trenger hjelp med søtsug her også.. Krom-tabletter hjelper Brukte det før, men har ikke hatt bruk for det nå etter at jeg har fått inn en god vane med å spise mange og små måltider hver dag; da rekker jeg liksom ikke å få søtsuget, og er det sånn at det går en stund mellom hvert måltid allikevel- tar jeg meg en frukt, litt nøtter, en smoothie eller lignende, når jeg ellers ville tatt en Troika eller en Solo. Ellers har jeg laget meg egen is av smoothie, som da er myye sunnere enn vanlig is.Har også laget is av bare funsaft. Grønsaker og dipp er også en vinner, eller et par ruter med mørk sjokolade om jeg virkelig måå ha det. Kjenner meg igjen når du sier at andre i huset har fristelser stående, men da får du heller lage ditt egne lille "lager" med ting du faktisk har lov til å spise
Sweet_Love_Kiss Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Hva er egentlig krom-tabletter og hvor får man tak i det? Hvordan virker det? trenger hjelp med søtsug her også.. "Krom Forklaring: Skal dempe søtsuget og regulere blodsukkeret. Krom er nødvendig for kroppens omsetningen av karbohydrater, som igjen er nært knyttet til hormonet insulin. Sporstoffet har betydning for reguleringen av blodsukkernivået og kan dermed dempe trangen til å spise søtsaker. Fremgangsmåte: Tabletter som svelges daglig. Anbefalt dagsinntak for voksne er mellom 50 og 200 mikrogram. Noen mennesker opplever sultfølelse og søtbehov selv like etter et solid måltid. Årsaken kan være plutselig reduksjon av blodsukker, og derved sultbehov selv når kroppen ikke har behov for mat. Med ekstra krom øker kroppens evne til å kontrollere blodsukkeret, og lysten på søtsaker reduseres. Det er ikke vanlig å ta fenomenet "lavt blodsukker" alvorlig, men plagsomme symptomer som hodepine, søvnløshet, tretthet og overvekt blir ofte satt i forbindelse med lavt blodsukker. ' kjøpes på apoteket for rundt 100 kr
Mubba Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 (endret) Da jeg sluttet å spise raffinert sukker (+ kunstig søtning) slet jeg skikkelig med pepsi max-suget. Det som hjalp veldig for meg var å drikke farris med ferskpresset sitron. Eplejuice og appelsinjuice er også godt sammen med farris. Husk isbiter! Glemte en viktig ting. Krom har aldri hjulpet for meg. Jeg prøvde det utallige ganger da jeg ville bli kvitt søtsuget, men det eneste som har hjulpet på meg er å slutte å spise sukker. Smakssansene kommer tilbake, maten smaker bedre og man mister rett og slett suget etter sukker. Endret 6. september 2011 av Mubba
Gjest *Maja* Skrevet 6. september 2011 #15 Skrevet 6. september 2011 Å slutte med sukker er som å slutte å røyke...det er verst de første dagene, men med tiden dempes det mer og mer...av og til kommer det et lite sug, men velger en å overse det så går det over til slutt... Heldigvis er det ikke like farlig med godis som med røyking, og av og til kan man faktisk unne seg litt digg, men prinsippet er det samme...bli kvitt avhengigheten! En god ting er å ha oppskjært frukt, bær(gjerne med litt honning..*MMM*), søt te eller sukkerfri saft tilgjengelig. Huk at det psyken og hjernen du må lure...Som jeg gjorde med Nicotinell når jeg sluttet å røyke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå