Gå til innhold

Trene med vondt i halsen og tett nese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt?

Er generellt slapp og kjenner jeg ikke er helt i form, men har ikke feber...Men får dårlig samvittighet av å ligge rett ut for 4 dagen på rad :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det egentlig burde gjøres, men jeg trener ofte mer når jeg er forkjølet. Det virker som svetten gjør meg bedre, fordi jeg føler meg alltid mye bedre når jeg er ferdig :)

Skrevet

Om du føler deg slapp ville jeg ikke trent...kan fort gjøre vondt verre...når slappheten gir seg så kan du starte opp rolig. Litt snufsenese løper jeg gjerne med, men ikke om jeg er slapp. Det er kroppens måte å si i fra på om at den vil hvile...

Så sett deg tilbake med en god kopp te :kaffekopp: og vit at du vil ha masse å gi på trening når kroppen har fått hvilen den trenger :jepp:

Skrevet

Er det dumt?

Er generellt slapp og kjenner jeg ikke er helt i form, men har ikke feber...Men får dårlig samvittighet av å ligge rett ut for 4 dagen på rad :(

Det var en artikkel om dette på www.cyclingnews.com for en stund siden, jeg finner den ikke igjen akkurat nå. Ytelsen trenger ikke gå så veldig mye ned selv om man er syk, Fabian Cancellara vant et av tempo-gullene sine med 40 i feber.

Imidlertid vil både han og du oppleve at man blir saktere frisk hvis man trener mens man er syk. For ham var det ikke så farlig; han skulle uansett ta det med ro noen dager etterpå, så da var det verdt å ta sjansen (og han vant jo gull). Jeg regner imidlertid med at du ikke står foran noen store konkurranser, jeg antar at du bare trener for å holde deg i form. Da er det best å ta det med ro så lenge du kjenner deg slapp i kroppen. Det er jo kroppens måte å si i fra på om at man bør ta det med ro.

Er man syk så er man syk, da skal du ikke ha dårlig samvittighet for å ikke trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...