AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som bor/har bodd i Spania? Ferier teller ikke. Hva likte dere best der sammenlignet med Norge? Foretrekker dere å bo i Spania eller Norge? Har litt lyst av og til å bo en annen plass =p
Gjest otrivin Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som bor/har bodd i Spania? Ferier teller ikke. Hva likte dere best der sammenlignet med Norge? Foretrekker dere å bo i Spania eller Norge? Har litt lyst av og til å bo en annen plass =p Har en venninne som bor i Spania, hun angrer og vil hjem. Jeg hadde syns det hadde vært greit siden det er så billig der, og fint vær. Ellers vet jeg ikke så mye om hvordan ting fungerer der nede..... sånn boligting og sånt.
Capricorn Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Har bodd der og lengtet hjem. Vil heller bo i Norge 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Har bodd der i 2 år, og som alle andre plasser så er det bra ting og mindre bra ting. For det første så er det ikke SÅ billig der nede lenger. Og nordmenn er jo kjent for å være "rikinger" så alle setter opp prisen på feks leiligheter når de hører at du er norsk. At det er billig å spise og drikke ute, fører bare til at du gjør det mer og dermed så blir det jo dyrere i lengden og ikke så spennende lenger. Men ok, så har du klimaet da, som sjølsagt er mye bedre enn her til lands, og det var jo derfor jeg ville prøve å bo der en stund og se hvordan det virket inn på helsen. Det var helt topp. Og man kan holde seg mer i aktivitet enn om vinteren hjemme. Men hvis du har tenkt å prøve deg på arbeidsmarkedet der nede, så regn med bare en fjerdedel av norsk lønn for samme jobb. Og meld deg for guds skyld ikke ut av det norske helsevesenet. Har også sett eksempler på at folk har brent alle broer, og lengta hjem igjen. Uansett, så er det lurt å lære andre kulturer å kjenne, for da setter man kanskje mer pris på alt som er bra i vårt eget land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå