Gå til innhold

Blitt redd for å kjøre bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et uhell i trafikken for en stund siden, det kunne gått riktig ille, men gikk heldigvis bra. Det var ikke min feil, og det var noe som skjedde helt plutselig, så jeg føler at jeg mistet kontrollen.

Nå har jeg blitt så redd! Jeg tror jeg har fått angst egentlig. Med en gang jeg setter meg i bilen blir jeg helt skjelven, får vondt for å puste, og føler at jeg ikke klarer å kjøre normalt. Jeg kan liksom ikke kjøre bil lenger, føler meg som en dårlig sjåfør, og sitter på nåler. Noen råd til meg? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært oppi det samme selv, det er ikke noe særlig å ha det sånn. Det beste er å bare hoppe rett ut i det, begynn i det små. Kjør f.eks en tur til matbutikken eller noe i nærmiljøet.

Satt å skjalv/rista i hele kroppen når jeg kjørte, men så lenge jeg følte at jeg fortsatt kunne kjøre uten å miste kontroll fortsatte jeg. Man må bare presse seg litt selvom det er ubehagelig.

For min egen del visste jeg at dette kom til å påvirke kjøringen min resten av livet, men tenker mindre på det ute i trafikken nå. Alt kan jo være farlig, og selvom man selv holder seg til reglene og kjører forsvarlig et det desverre ingen garanti for at andre gjør det.

Man blir "litt" anstrengt i begynnelsen, men det går seg nok til :) Merker veldig selv mange år etter at jeg på en måte helst holder meg til faste ruter dit jeg skal. Tar aldri sjanse på noe, og venter til det er 100% sikkert, så får de bak meg irritere seg så mye de vil ;) Hold fartsgrenser og kjør etter forholdene.

Håper noe av dette rotet var til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...