Brukernavn Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Ja, som overskriften sier: Er det mulig å ta lærerutdanning noe sted mens man jobber fullt? (internett/helgesamlinger) Det kan ta så mange år det bare vil, men jeg kan ikke slutte å jobbe, og har heller ikke spesielt fleksibel arbeidsgiver...
Rosalie Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 http://www.nade-nff.no/default.pl?showArticle=352&pageId=194
Brukernavn Skrevet 31. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2011 http://www.nade-nff.no/default.pl?showArticle=352&pageId=194 Takk for tips; jeg har kikket på denne tidligere, men her er det to dagers undervisning sanntid pr uke, og det får jeg jo ikke til når jeg sitter på jobb
Lærerinna Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg er usikker på om det er gjennomførbart med 100% stilling, men det finnes vel deltidsstudier? Dersom du har fag/studirpoeng fra tidligere kan du jo evt. ta PPU. Vet at det i hvertfall på Høyskolen i Vestfold tidligere har vært deltidsstudie med helgesamlinger. Eneste problemet der er at du må ha praksis. Det pleier å være 6-8 uker i strekk... To ganger i året. 1
Porcelain Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Høgskulen i Hedmark har noe desentralisert. Vet at førskolelærerutdanningen der var en ukes samling hver 6 uke. Høgskulen i Nesna har også en del desentraliserte utdanninger.
Brukernavn Skrevet 12. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2011 Takk for forslag, men praksis 6-8 uker i strekk, eller praksis hver 6. uke er ikke gjennomførbart, dessverre :frown: Jaja....da var det vel ikke lærer det var meningen jeg skulle bli, da
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Det er nok ikke mulig med 100% jobb nei. Dessuten er lærer et modningsfag og man bør være til stede i forelesninger. Kan nok ikke lese seg til å bli en god lærer, mye av læringen kommer via refleksjoner sammen med andre. Spes. pedagogikken, norsk og matte feks er greiere å fjernstudere.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Det er nok ikke mulig med 100% jobb nei. Dessuten er lærer et modningsfag og man bør være til stede i forelesninger. Kan nok ikke lese seg til å bli en god lærer, mye av læringen kommer via refleksjoner sammen med andre. Spes. pedagogikken, norsk og matte feks er greiere å fjernstudere. Jeg er uenig, det er ingen automatikk i dette. Jeg har hatt fint lite utbytte av å reflektere sammen med ymse medstudenter og pedagogikk er det faget jeg syntes har vært lettest lese meg opp på selv. Modningen har først og fremst kommet i praksis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå