Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier: Er det mulig å ta lærerutdanning noe sted mens man jobber fullt? (internett/helgesamlinger) Det kan ta så mange år det bare vil, men jeg kan ikke slutte å jobbe, og har heller ikke spesielt fleksibel arbeidsgiver...

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er usikker på om det er gjennomførbart med 100% stilling, men det finnes vel deltidsstudier? Dersom du har fag/studirpoeng fra tidligere kan du jo evt. ta PPU. Vet at det i hvertfall på Høyskolen i Vestfold tidligere har vært deltidsstudie med helgesamlinger.

Eneste problemet der er at du må ha praksis. Det pleier å være 6-8 uker i strekk... To ganger i året.

• Liker 1
Skrevet

Høgskulen i Hedmark har noe desentralisert. Vet at førskolelærerutdanningen der var en ukes samling hver 6 uke. Høgskulen i Nesna har også en del desentraliserte utdanninger.

Skrevet

Takk for forslag, men praksis 6-8 uker i strekk, eller praksis hver 6. uke er ikke gjennomførbart, dessverre :frown: Jaja....da var det vel ikke lærer det var meningen jeg skulle bli, da :)

Skrevet

Det er nok ikke mulig med 100% jobb nei.

Dessuten er lærer et modningsfag og man bør være til stede i forelesninger. Kan nok ikke lese seg til å bli en god lærer, mye av læringen kommer via refleksjoner sammen med andre. Spes. pedagogikken, norsk og matte feks er greiere å fjernstudere.

Skrevet

Det er nok ikke mulig med 100% jobb nei.

Dessuten er lærer et modningsfag og man bør være til stede i forelesninger. Kan nok ikke lese seg til å bli en god lærer, mye av læringen kommer via refleksjoner sammen med andre. Spes. pedagogikken, norsk og matte feks er greiere å fjernstudere.

Jeg er uenig, det er ingen automatikk i dette. Jeg har hatt fint lite utbytte av å reflektere sammen med ymse medstudenter og pedagogikk er det faget jeg syntes har vært lettest lese meg opp på selv. Modningen har først og fremst kommet i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...