Gå til innhold

Katten skraper på dørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har en litt irriterende uvane. Når han vil ut eller inn i et annet rom i huset skraper han nede på dørene. Resultatet er at de fleste dørene i huset har store områder med skrapemerker. Jeg pleier ikke å slippe ham inn i rommene han vil til når han driver på med dette, så jeg skjønner ikke at han ikke bare gir opp. Står han og skraper på døra og vil ut, venter jeg til han slutter og legger seg ned eller setter seg rolig foran døra, men han tar bare ikke poenget. Har også prøvd med spruteflaske med vann, eller tramper i bakken og roper nei, det er ikke mye resultater... Noen som har gode tips? Har planer om å bytte ut noen av dørene i huset snart, men er nødt til å få plukket av ham denne uvanen først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare problemer med at katten skraper på soveromsdøra for å komme inn. Det eneste som hjalp er Sssscat, en sprayflaske med komprimert luft som skremmer pusene litt. Ikke skadelig eller noe på noen som helst måte. Kan jo google det, ligger videoer på youtube som viser hvordan det virker. Men er det flere dører den skraper på hjelper det jo dessverre ikke. Med mindre du flytter den etter katten da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...