Gjest FrkLinnea Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 (endret) Hei jenter! Etter å ha hengt på dette forumet som leser i hvem vet hvor mange år, tenkte jeg at jeg skulle bruke litt tid på å fortelle min gladhistorie. Jeg har nemlig slitt med store, dype og vonde kviser, særlig rundt munnen og på haken, fra jeg var 13 til jeg ble 23, i ti lange år. Så, etter å ha tenkt at nok er nok kuttet jeg ut all mat som ryktes å fremkalle kviser. Da fant jeg endelig løsningen, jeg hadde candidaallergi! Nå holder jeg meg unna alt av sukker (hvitt, brunt, fruktose, glukose, dextrose, maltodrexin, honning, sirup, agave og druer), melkeprodukter (inkl melkepulver), kutter ned gjær og tar aerius allergitablett. Og jeg har ingen kviser igjen! Kanskje en liten en på en viss tid i måneden, men det er det. I tillegg, for å unngå urenheter på bryst og rygg, bruker jeg en dusjolje uten SLS og vasker håret uten å stå oppreist. Kanskje noe å forsøke for de av dere som har prøvd alt? Endret 31. august 2011 av FrkLinnea 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Takk for tips! Jeg har lenge mistenkt sukker og melk til å være kvisekremkalende.
Dragonfly84 Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 ...men... sukker er så godt! Hvitt sukker i kaffe, honning i te, sukker i omtrent all mat man kjøper... Klarer ikke holde meg unna det. Da får jeg heller ha litt kviser :gjeiper:
Gjest FrkLinnea Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 (endret) Klart, litt kviser er jo ok men jeg fikk selvtilliten ødelagt av de. Anyways, jeg var verdens største sjokolholiker men nå tenker jeg ikke på det lenger. Det er bare kroppen som er avhenging Endret 31. august 2011 av FrkLinnea
Dragonfly84 Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Ja, det skjønner jeg Men er det ikke sukker i omtrent alt? Brød, frokostblandinger, yogurt, tacolefser, tomatsaus, supper og gryter? Jeg skjønner ikke at du klarer å holde deg unna alt sukker, men det er beundringsverdig!
hederlig Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Kan du nevne noe av det du spiser til hverdag? Frokost, mellommåltid, middag osv? Jeg har vanskelig for å finne ut av matvarer som ikke unneholder dette :gjeiper: Jeg sliter ikke med kviser i det hele tatt, men kunne godt tenkt meg en mer sukkerfri hverdag uansett!
Gjest FrkLinnea Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Det er sukker i utrolig mye ja! Men ikke i de fleste brød, taco går det fint ann å lage uten sukker og sauser og gryter er det egentlig ikke så mye mer stress å lage fra bunnen av. Man får ihvertfall utviklet matlagningstalentet sitt betraktelig;) Dessuten er alt verdt det når jeg ikke blir lei meg av mitt eget speilbilde:)
Gjest FrkLinnea Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Hm, det går mye i brødmat til frokost/lunsj osv da, og selvom noen pålegg inneholder glukose er det små mengder, så det spiser jeg litt av. Middager som går fint er taco (eget krydder), pølser, gryter og wok med egenlaget saus, supper hvis jeg gidder (tomatsuppe, kjøttsuppe, ertesuppe, grønnsakssuppe), kyllingretter, løvbiff, salater, hamburger med aioli istedenfor dressing, pasta med egenlaget saus, omelett..er mye som går ann. Savner mest karbonader/kjøttkaker, for det finnes ikke uten sukker/melk.
Dragonfly84 Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 Det er sukker i utrolig mye ja! Men ikke i de fleste brød, taco går det fint ann å lage uten sukker og sauser og gryter er det egentlig ikke så mye mer stress å lage fra bunnen av. Man får ihvertfall utviklet matlagningstalentet sitt betraktelig;) Dessuten er alt verdt det når jeg ikke blir lei meg av mitt eget speilbilde:) Wow, du er flink! Jeg lager også f.eks. tomatsaus fra bunnen av, men da må jeg bruke litt sukker, ellers blir den så bitter. Vil ikke bruke noe kunstige søtningsstoffer, stoler ikke helt på det... Og tacolefser er det sukker i, men kanskje ikke i tacoskjell? Men... spiser du ikke frukt heller? Siden du ikke spiser fruktose?
Gjest FrkLinnea Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 Takk! det er en vanesak altså. Jeg bruker tacoskjell nå, siden jeg ikke spiser hvete av andre årsaker. Men da jeg spiste det fant jeg da tacolefser uten sukker? Har du sjekket alle merker? Litt frukt går helt fint så lenge man ikke tar av på det. Men druer og druejuice skal man holde seg unna, samt overmodne pærer/nektariner ol.
Dragonfly84 Skrevet 31. august 2011 #11 Skrevet 31. august 2011 Kanskje jeg husker feil, da. Jeg mener å ha sett at de lefsene inneholdt fruktose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå