ludo Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Jeg skal på en date... og er litt nervøs. Har ikke vært på en date på flere år. Så er det noen som har tips å komme med? Er det noe som er no go? Ikke bør nevne?
Liel Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Det kommer nok til å gå helt fint! Jeg har brukt mye tid på å være kjempenervøs før dater, men jeg har aldri opplevd en date som har vært like pinlig og forferdelig som mine forestillinger før daten. For å bli mindre nervøs, syns jeg det hjelper å tenke at resultatet ikke er så nøye og at det uansett er kjekt å bli kjent med nye mennesker. Jeg syns ofte det blir rart hvis man snakker for mye av typen "Hvis vi blir sammen, så..." (ja, jeg har vært borti en del av dem). Mye prat om ekser og tidligere forhold er heller ingen høydare. Hvis praten blir for personlig på den første daten, hender det at jeg angrer i ettertid. Spesielt om det ikke blir flere møter... Og til sist: det verste jeg har opplevd er egentlig personer som sier selv at ingen vil ha dem fordi de er så mislykket og ramser opp alle sine negative egenskaper. Som de selvfølgelig vil endre om de bare får en kjæreste som de kan bevise sin kjærlighet og omsorg for...
Bloodless Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 (endret) Så lenge du ikke tar på deg hullete treningsbukser, lukter svett etter snakker giftemål, så går det nok supert. Men det kommer jo selvsagt an på personen du skal på date med også. Er det ingen kjemi, så er det jo lite å gjøre med den saken. Vær deg selv og smil! Lykke til. Endret 31. august 2011 av Bloodless
CCL Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Jeg var også kjempenervøs da jeg skulle på mitt første stemnemøte etter et langt forhold, hadde fått mange latterlige tips av mine venninner som jeg tror ville fått meg til å virke psykisk ustabil. Så jeg bestemte meg for å drite i alt og bare være meg selv. Og det gikk jo kjempebra! Men, selvfølgelig, "deg selv" på stemnemøte bør ikke være deg selv hjemme alene i sofaen
Coffee1234 Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Jeg kom nettopp hjem fra date. Har ikke vært det på flere år, og jeg hadde høye forventninger. Det gikk ikke så bra. Vi hadde en grei tone, men jeg følte ikke at kjemien var til stede, eller at jeg hadde et unikt behov for å bli bedre kjent som jeg gjerne vil at jeg skal føle. Ble kjempe skuffet med en gang, følte meg så tom og alene igjen, men samtidig så var dette første steget. Det finnes flere fisk der ute, og kanskje blir det lettere før neste date nå 1
Steinar40 Skrevet 1. september 2011 #9 Skrevet 1. september 2011 Jeg kom nettopp hjem fra date. Har ikke vært det på flere år, og jeg hadde høye forventninger. Det gikk ikke så bra. Vi hadde en grei tone, men jeg følte ikke at kjemien var til stede, eller at jeg hadde et unikt behov for å bli bedre kjent som jeg gjerne vil at jeg skal føle. Ble kjempe skuffet med en gang, følte meg så tom og alene igjen, men samtidig så var dette første steget. Det finnes flere fisk der ute, og kanskje blir det lettere før neste date nå Når du har (for) høye forventninger så kan du bare bli skuffet.
Coffee1234 Skrevet 1. september 2011 #10 Skrevet 1. september 2011 Når du har (for) høye forventninger så kan du bare bli skuffet. Ikke enig i at man alltid blir skuffet selv om en har høye forventninger.
Ellekvelle Skrevet 1. september 2011 #11 Skrevet 1. september 2011 Selvfølgelig har man forventninger, ellers ville man ikke gått. Men samtidig er for høy forventninger ikke bra. Vær realistisk. Husk at begge er nervøse. Det påvirker jo den berømte kjemien. Sist jeg var på date satte jeg igjen med en følese av at det ikke var så mye kjemi mellom oss. Men det var jo hyggelig og samtalen var god. Så når han ville treffe me igjen var jeg egentlig veldig betengt, men jeg sa ja og nå har vi hatt 5 fantastiske dater til.
Steinar40 Skrevet 1. september 2011 #12 Skrevet 1. september 2011 Ikke enig i at man alltid blir skuffet selv om en har høye forventninger. Tja, fallhøyden blir ihvertfall stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå