Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Kort fortalt er jeg en jente på 20 år, som nå går 2.året i en femårig lang utdannelse. Når jeg er ferdig blir jeg lærer... et yrke jeg har funnet ut jeg ikke vil bli likevel! Jeg føler meg skikkelig demotivert, fagene appelerer ikke til meg i det hele tatt, og jeg har ikke lengre lyst å undervise.

Det er naturligvis veldig dumt at jeg finner ut av dette først nå, mens 2.året har begynt. Jeg er itillegg lutalei av byen jeg bor i, og enkelte av menneskene her. Saken er den at jeg har funnet ut at jeg vil bli tannpleier istedet, og dette tilbys både i min by, og på andre siden av landet. Jeg har veldig lyst å søke på tannpleien i den andre byen, selv om jeg ikke får begynt før til høsten. Planen min er å fullføre dette semesteret, og så jobbe fulltid neste semester. Og deretter forhåpentligvis flytte 50 mil til studiestedet.

Men, så er problemet mitt dette: hvordan skal jeg få fortalt dette til foreldrene mine? Jeg bor fortsatt hjemme, og jeg er livredd de blir dritsure på meg for at jeg avslutter utdanningen min. Og en ting er at jeg skifter felt, jeg kommer jo også mest sannsynlig til å flytte et godt stykke, og dette vil de nok bli enda mer skuffet og sinte over. Jeg er også generelt bekymret over at alle rundt meg kommer til å se ned på meg, som ikke orket å fullføre det løpet jeg har startet. Men er det virkelig så gale å ombestemme seg?

Jeg vet egentlig ikke hva jeg spør om, bare følte for å få tankene litt på plass. :sjenert: Takk til dere som tok dere tid å lese dette! har noen hatt det på samme måten før? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter deg, i at du har tenkt å satse på tannpleier istedet for lærer, hvis det er det du vil :)

Prøv og forklar at det er en annen type jobb som virker mer appelerende til deg.

Skrevet