Gå til innhold

Hvordan velge riktig ring?!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan finne en ring hun blir å like?

Det er mange som sier at man må ha ringen når man frir, samtidig som de har veldig sterke meninger om hvordan den skal se ut.

Blir dere jenter ikke skuffet når mannen har kjøpt "feil" ring?

Vurderer å fri på ferie i Paris eller London.

Kan man fri med frokosten på sengen for så å gå ut å kjøpe ringer?

Romantisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går hun med ringer til vanlig har du kanskje en formening om hva slags ringer hun liker.

Selv ble jeg overrumplet med en alliansering i hvitt gull. Ble veldig overrasket for jeg har alltid sett for meg at han kom til å velge en tradisjonell gullring, men tro meg;gleden ble ikke mindre av den grunn :P

Ellers synes jeg godt du kan fri først, og at dere kan gå ut å kjøpe ringen etterpå hvis du er så usikker på hva hun liker

Gjest Madam Felle
Skrevet

Den damen som blir skuffet over ringen er ikke verdt å fri til.

Hva slags smak en har er jo selvfølgelig individuelt, men er det mannen som skal plukke den ut synes jeg det skal være en ring han VIL gi til henne.

Mitt råd til deg er å finne en ring du virkelig vil at hun skal ha, eller ta henne med selv :wink:

Skrevet

Hear hear!

Skrevet

Jeg var med på ring-jakt i Frankrike etter å ha blitt fridd til - kjemperomantisk! Planen din med å fri til frokost for så å kjøpe ringer sammen høres bra ut.

Skrevet

Min kjære kjøpte ringene våre på egen hånd og uten at jeg visste det, men med byttemuligheter. Må si jeg ble gledelig overrasket, han syntes så og si alle ringene var kjedelige, så valget falt på ringer i hvitt og gult gull. Og etter som han opprinnelig hadde planer om å kjøpe en alliansering, men fikk beskjed om at slik gjør man ikke det i Norge av ekspeditrisene, fikk jeg tre små diamanter i min ring.

Jeg synes det var fantastisk at han hadde valgt ut så flotte ringer (og tror at uansett hvilke han hadde valgt ville jeg likt dem) - så mitt råd er stol på din egen mavefølelse, det gjorde han :wink:.

Skrevet
En diamantring i hvitt gull kan vel ikke slå feil?

Helt enig!

Skrevet

Frieriet ditt høres veldig romantisk ut, og jeg støtter diamantring i hvitt gull!!!!! :P

Skrevet

Enig med de andre her at det høres ut som et superduper-romantisk bryllup :tommelsmil:

Jeg synes det hørtes koselig å gå ut å se på ringer sammen etter frokost jeg da (og liker forøvrig "vanlig" gull best :wink: )

Skrevet

:Nikke:

Men har vel ofte en formening om hva slags ringer noen liker. Jeg synes ikke noe om ringer i hvitt gull, og dette visste mannen min. derfor kjøpte han tradisjonelle ringer da han fridde. Men i en sånn sammenheng betyr ikke utseende på ringen noen ting, det er handlingen som er viktig.

Forøvrig synes jeg begge to bør ha forlovelsesring når man inngår en forlovelse.

Skrevet
Jeg var med på ring-jakt i Frankrike etter å ha blitt fridd til - kjemperomantisk! Planen din med å fri til frokost for så å kjøpe ringer sammen høres bra ut.

Jeg var også med og kjøpte ringene.

Særlig hvis samme ringer skal brukes som gifteringer, så er det greit. SKal jo brukes noen år da...

Skrevet

Jeg var også med å kjøpte ringene etter frieriet. Det var kjemperomantisk, det, og jeg savnet ikke ringen ved frieriet.

Skrevet

Bra ikke alle er av samme oppfatning, for da hadde jeg aldri blitt gift... Gifteringen skal man jo gå med ganske så lenge, og da er det jo greit at man får ta ut noe man selv trives med fremfor å få tredd en ring nedover fingeren som man ikke kan si man ikke liker i redsel for å såre sin kjære. Fri først og kjøp ringer sammen etterpå, så blir dere begge fornøyde med ringene!

Skrevet

Skaff en plastring, eller lag en ring av blomster eller lignende, som du bruker når du frir. Så gir du klar beskjed om at den ringen bare er et symbol for ringen du vil dere skal velge ut sammen.

Jeg tenkte ikke engang på at kjæresten min ikke hadde ring da han fridde. Jeg ble bare så overrasket og glad da han gikk ned på kne.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Bra ikke alle er av samme oppfatning, for da hadde jeg aldri blitt gift... Gifteringen skal man jo gå med ganske så lenge, og da er det jo greit at man får ta ut noe man selv trives med fremfor å få tredd en ring nedover fingeren som man ikke kan si man ikke liker i redsel for å såre sin kjære. Fri først og kjøp ringer sammen etterpå, så blir dere begge fornøyde med ringene!

Da er du mer opptatt av hvordan ringen ser ut, og ikke tanken bak den.

Skrevet

Har en del amerikanske venninder med grelle eksempler (som de slev liker, men jeg synes er stygge) på hva man kan risikere å måtte bruke resten av livet....

Jeg trenger ingen ring for å bli fridd til.

Synes ringjakt etter frokost hørtes supert ut!!!!!

Skrevet

Tanken bak er jo der selvom man er med og velger ring selv.

Det går gjerne noen tusenlapper, og den skal brukes lenge, så jeg syns det betyr noe åssen den ser ut.

Ellers blir det som noen venner av meg gjorde: han kjøpte tynne, "vanlige" gullringer til frieriet, til bryllupet hadde de nye, "fancy" i hvitt gull.

Skrevet

Ja, jeg er en skikkelig overfladisk person som bare bryr meg om hvordan gifteringen min ser ut og ikke noe om hvordan han jeg skal gifte meg med er :wink: .

Jeg bruker ikke klær/smykker/servise/bestikk osv. som jeg ikke liker. Får jeg gaver jeg ikke synes noe om så lar jeg være å bruke de uansett hva tanken bak er. Og gifteringen er ikke noe unntak for meg. Det er ikke mer komplisert enn som så.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Min personlige mening er at en er overfladisk om en ikke blir fornøyd med en ring som mannen har valgt ut. Da er det vel bedre å være med ut å kjøpe ringen. han slipper å bli skuffet over at du ikke liker ringen som han faktisk ville at du skulle ha.

Må også få si at det blir noe helt annet med bestikk, klær, smykker, service ol. Her er det snakk om en som skal fri til sin kjære, og må da være nervøs for at hun skal like ringen? Men enkelte mennesker klarer jo ikke å se tanken bak, og i dette tilfellet er det ikke fra en venninne eller noe annet, men fra den som vil gifte seg med deg. Går ikke an å sammenligne et frieri med en gave fra noen andre. Men igjen det er min mening.

De som ikke vil bli overrasket av sine kjære, får vel planlegge det slik at de blir med ut for å kjøpe ringen. verre er det ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...