Gå til innhold

Antrekk Kaffegjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er bedt i bryllup, til kaffe, kaker og fest.

Må jeg følge samme kjeskode som de vanlige gjestene som er under middagen og sånt?

Kleskoden er mørk dress. Da synes jeg at man må ha på en pynta kjole (en man ikke bruker på byen f.eks) Synes ikke at en topp og skjørt som jeg har brukt på byen før blir pent nok.

Men så har det seg sånn at jeg har ingen passende kjoler. Siden jeg er bedt til kaffe og kaker betyr vel ikke at jeg ka fire litt på kravene?

Føler egentlig selv at jeg ikke kan det, men ingenting i skapet mitt føler jeg er fint nok og jeg har egentlig ikke penger til shopping nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg personlig ville nok forsøkt å finne en kjole, selvom det ikke er sikkert at noen tenker over antrekket ditt i det hele tatt. Folk flest er jo som regel mest opptatt av hvordan de selv ser ut i en slik sammenheng.

Kanskje du kunne lånt noe av en venninne?

Skrevet

det er jo kjedelig hvis du ender opp med å føle deg for lite pyntet i forhold til resten.. men fine smykker og fint hår goes a long way

Gjest Spinell
Skrevet

Antrekk mørk dress er jo den minst formelle av kleskodene, og for kvinner betyr det rett og slett penklær. Det er på ingen måte krav om ballkjole når antrekket er mørk dress. Man kan bruke kjole, men man kan også bruke skjørt og topp. Med mindre klesskapet ditt ikke inneholder et eneste pent plagg har du neppe noe å bekymre deg for.

• Liker 2
Skrevet

det er jo kjedelig hvis du ender opp med å føle deg for lite pyntet i forhold til resten.. men fine smykker og fint hår goes a long way

Kan man være "for pyntet" i et bryllup?

Skrevet

Antrekk mørk dress er jo den minst formelle av kleskodene, og for kvinner betyr det rett og slett penklær. Det er på ingen måte krav om ballkjole når antrekket er mørk dress. Man kan bruke kjole, men man kan også bruke skjørt og topp. Med mindre klesskapet ditt ikke inneholder et eneste pent plagg har du neppe noe å bekymre deg for.

Ein kan til og med bruke pene bukser til den dresskoden.

Skrevet

Ta på deg en pen topp og et pent skjørt som du har brukt på byen, du. Så passer du på å style det opp med elegante sko, oppsatt hår, smykker osv. Da er du innenfor. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...