Gå til innhold

Hvordan finner dere tid til trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:) Er jente på 21 år, trener ingeting. Har trent før, og har planer om å gjøre det igjen. Nå er planen å få et par treningsaaperater inn i leiligheten i et rom som står tomt. Grunnen til dette er at jeg HATER treningstudio, hater at jeg føler jeg må stelle meg for å trene, hater at gutter prøve å skjekke meg opp når jeg føler jeg ser jævlig ut. Hater å svette foran mennesker, spessielt når jeg treffer noen jeg kjenner osv.

Tenker at om jeg har treningsapperater i hjemmet, så blir det lettere å finne tid til å trene. Jeg er 1.62 og veier 50 kilo, så jeg er ikke tjukk eller noe, men ønsker å stramme opp og bli litt sterkere. Spessielt fordi jeg sliter myer med senebetendelse, har hypermobile ledd og håpløse knær.

Men jeg er litt bekymret for om jeg vil få tid til å bruke apperatene hjemme også.

Det virker som om alle på kg trener. Hvordan har dere tid til dette? Når dere har tid så må jo jeg og ha det. Har jo ikke unger engang.

Slik ser en dag ut for meg:

Står opp, går tur med hunden. Går enten på skole eller jobb. Noen ganger går jeg hjem, på tur med hunden deretter på jobb, slutter kl 10 på jobb. (det er bare om samboer er hjemme med hunden). Eller så kommer jeg hjem fra skolen, går på tur, vasker klær, lager mat, rydder opp, støvsuger og vakser leiligheten min og leser pensum osv. går på tur med hunden.

Jeg støvsuger annen hver dage, vasker ikke gulvet fullt så ofte men om jeg ikke gjør husarbeid så må jeg jo lese mer pensum.

Ettter at alt jeg skal ha gjort er ferdig er kl en plass mellom 8-10. Om jeg skulle trent da, så ville jeg jo ALDRI kunnet vært med smaboeren min, veninner eller noe slikt. Klart går det ann å prioritere bort dette, men noe sosialt liv må man da ha når man er så ung.

Hvordan får dere det til? :klo:

Og mens jeg er her: hva skal jeg kjøpe meg? har allerede matte og pilates ball. Kan ikke jobbe pga knærene, trenger å få styrket skuldre og rygg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få samboeren til å ta husarbeidet, eller gjøre det sammen så får dere mer tid sammen, og det blir fortere ferdig.

Skrevet

Finn deg tre øvelser du gjør hver dag når du har vært ute med hunden. Og så tre andre som du kan bruke etter ettermiddagsturen. Jeg er litt "rema 1000", det enkle er ofte det beste, og bruker øvelser som planke, armhevinger og utfall. Lettvint og enkelt. Og effektivt:)

Skrevet

Jeg trodde heller jeg aldri hadde tid til å trene, men det er opp til deg å lage tid. Jeg trener i studio, men jeg kombinerer det med å være sosial, dvs. at jeg får med meg venninner på trening. Kanskje du kan få med deg venninner på tur?

Ellers er i grunn mitt beste råd og ta en treningsøkt etter skolen eller på kveldstid, en liten time går helt fint :)

Skrevet

Støtter forslaget over, kanskje dere kan fordele husarbeidet bedre? Jeg gjør det meste her hjemme pga. jeg jobber mye kortere skift enn samboeren, men jeg bruker aldri så mye som en time totalt hver dag (og vi har ikke engang oppvaskmaskin, hehe!).

Husk også at du ikke trenger voldsomt med tid for å ha en veldig effektiv økt. Har du høy nok intensitet kan du ha en god økt på 20 minutter f. eks. Som treningsfersking trenger du ikke masse utstyr, invester i en medisinball og kanskje et par justerbare manualer opp til 10 kg f. eks? Du kan komme langt med det!

Inspirasjon:

http://www.youtube.com/user/charliejames1975

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om å ha hund så jeg er på tynn is her, men jeg ser jo stadig at folk løper/sykler/går på ski med hund. Når du allerede er ute med hunden 2 ganger for dagen, går det ikke ann å øke intensiteten på en av turen så det blir en treningsøkt?

• Liker 2
Skrevet

Jeg står opp tidligere slik at jeg rekker en økt før jobb...

Skrevet

Jeg står opp tidligere slik at jeg rekker en økt før jobb...

Skrevet

Jeg finner alltids tid, om det så bare er en halvtime, det går på prioritering rett og slett.

Jeg er alene med et barn og har en travel hverdag, men en halvtime 3 dager i uka klarer jeg.

Men kan du ikke få med samboeren din da? Så gjør dere det sammen, slik taper dere jo ikke tid sammen.

Og du må jo ikke trene hver dag, men kanskje 3 ganger i uka.

Skrevet

Man har tid til det man har lyst til å ha tid til ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjør i hvert fall ikke så mye husarbeid! :husarbeid:

Jeg synes det er greit å trene tidlig på kvelden slik at jeg kan slappe av resten, men ofte blir det det siste jeg gjør om kvelden. Jeg er dessverre ingen morgenfugl, men å trene før man dusjer og gjør seg klar for dagen er helt supert! :hoppendeglad:

Skrevet

Jeg trener på vei hjem fra jobb. Jeg kjører forbi treningsstudioet på vei hjem, og det pleier alltid å være masse kø rett etter at jeg har kjørt forbi hvis jeg kjører rett hjem. Hvis jeg trener først er køen borte, så jeg kommer hjem nesten samtidig. Win/win :)

• Liker 1
Skrevet

Det var mye støvsuging! Men jeg forstår det hvis du har hund som skitner til og røyter mye.

Hjemmetrening kan være en grei løsning, men du må ha stål-vilje for å få det til.

Hvis du ikke har tid til å trene i dag, så vil du antageligvis føle det samme etter en stund med apparater hjemme også. Det er mer en prioritering enn bare tilgang til tid.

Trening i fellesskap er også mer motiverende og vil gjøre at du må prioritere treningsforpliktelsene.

Jeg gjør ikke så mye husarbeid som deg. Jeg bor alene, uten hund, og har tid til å både slappe av og trene før og etter jobb. Middagen bruker jeg sjelden mer enn 30min på å lage og spise.

Skal innrømme at det blir noen skippertak med klesvask, oppvask og gulvvask i blant.

Skrevet

Legg vekk de tankene og kom deg på studio.

Jeg trener framfor alt annet, fordi jeg har som mål å bli større, og det gjelder for framtiden min i militæret eller i idrett om jeg klarer det, om jeg skal bli noe god. For må være i god form. Dessuten er det viktigere å holde seg i form, istedet for å ABSOLUTT rekke en liten lekse som ikke teller noe særlig, for min del i hvertfall... Skal ikke akkurat bli noe professor.

Jeg bare har på en cap elns, for å få håret vekk fra ansiktet (har halvlangt/hockeysveis på en måte.. ) Mye fine jenter på studioet, men alle er der for å trene, så gir egentlig F i hva de synes.

Skrevet

Jeg tar meg tid.

Da jeg gikk på skole planla jeg ofte lesingen på en litt annen måte, slik at jeg skumleste og tok notater på buss eller når jeg ventet på andre ting, også leste jeg notatene samtidig som jeg f.eks satt på spinninsykkelen :P

Skrevet

Tren med hunden! :) Hvis du har en hunderase som orker å være med på en joggetur eller rask gange, da.

Skrevet

Det handler om å prioritere ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det handler om å ta seg tid, og prioriteringer. Jeg jobber skift, og mye kveld. Det er ikke supermotiverende å stå opp tidlig når man ikke må, men du verden så god følelse man får etterpå. Når jeg jobber tidlig er jeg oppe mellom 4 og 5 om morgnen, og er utslitt når jeg kommer hjem. I stedet for å innta sofaen tar jeg en dupp, også drar jeg på trening. Jeg har også et hus som skal vaskes og holdes i orden, mat som skal handles og jeg skal også ha tid til kjæresten og ikke minst søvn (trenger MYE søvn). I tillegg bruker jeg 15 min til treningssenteret. Men det handler om å VILLE det nok! Vil man, så har man tid.

Skrevet

Jogg en tur med hunden i stedet for å bare gå. En halvtime med jogging hver dag er veldig god trening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...