AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette innlegget så flytt gjerne innlegget om dette skulle være helt feil plass. Jeg har nå to månender til termin å enda ikke fått taki en leilighet å leie! Begynner å bli veldig stresset av dette Så hva kan jeg gjøre for å skille meg posetivt ut når jeg skal på felles visning? Hva ser egentlig huseierene etter? Skal altså leie.. Kommer visst masse folk på visningen imorgen også så er redd for å bare bli en av mengden igjen. Så tar imot alle tips med takknemlighet!
DBM Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Nå har kanskje ikke du noe valg, men jeg droppet alle hybler hvor de hadde fellesvisning. Det er bare tull.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Nå har kanskje ikke du noe valg, men jeg droppet alle hybler hvor de hadde fellesvisning. Det er bare tull. Her jeg bor er det visst ganske vanlig med fellesvisning nettopp pga at så mange er intresserte. Her er det snakk om en 3 roms leilighet.
Gjest Ruccola Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Ta på deg en topp/genser med en sterk farge så er det lettere å huske deg. Ver oppriktig intressert i alle detaljer i leil, og lytt til det utleier har å si. Still fornuftige spørsmål, og la alt annet vere (F.eks kan du spørre om hvor stor varmtvannstanken er, om det er godt varmeisolert i leil, om det er lytt mellom etasjene/veggene...osv ) Er det noe i leil du liker spesiellt godt, så si det gjerne, bare det ikke er fjorten ting som kommer på rad og rekke! Da heter det smisking Ver voksen, ordentlig, rolig og behersket, så tenker jeg dette går så fint så 1
Kosemose Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Enig med Ruccola. Vil også legge til: Ta med et ark som du kan legge igjen med navn og kontaktinfo, (gjerne passfoto i hjørnet også, så er det enda lettere å huske deg) samt navn og telefonnummer til et par referanser, f.eks: arbeidsgiver, tidligere utleier.
xinnia Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Sett inn annonse selv på Finn, da slipper du felles visninger og huseier tar kontakt med DEG ;-) 1
Rosalie Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Legg inn annonse i avisa/på finn.no sjølv. Veldig mange bustader til leige blir ikkje lagt ut av eigarane, men dei saumfarar "ønskes leid"-seksjonane for aktuelle kandidatar i staden.
Wolf Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Det viktigste er at du har gode referanser å henvise til, samt økonomi. Selv ser jeg etter en personlighet jeg liker, har sans for oppegående folk og at de er våkne og har svarene klare når jeg evnt spør om noe. Har du ikke anledning til å komme i visningstiden så spør om det går og avtale et tidspunkt utenom fellesvisning. Ike noe negativt i det.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 I lokalavisen har jeg prøvd to ganger uten å få noe respons.. Kan jo vurdere å sette den inn på finn.no men synes 500kr egentlig er litt dyrt for bare en annonse.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 Det viktigste er at du har gode referanser å henvise til, samt økonomi. Selv ser jeg etter en personlighet jeg liker, har sans for oppegående folk og at de er våkne og har svarene klare når jeg evnt spør om noe. Har du ikke anledning til å komme i visningstiden så spør om det går og avtale et tidspunkt utenom fellesvisning. Ike noe negativt i det. Nå skal jeg bare bo der i to år da,å de to årene får jeg overgangsstønad så sikker betaler er jeg hvertfall. Å tenkte å gå på fellesvisningen idag..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #11 Skrevet 31. august 2011 Du vil desverre alltid tape i kampen mot både enslige og par uten barn.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #12 Skrevet 31. august 2011 Du er gravid, og burde funnet deg leilighet før mangen avslørte det.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #13 Skrevet 31. august 2011 Du er gravid, og burde funnet deg leilighet før mangen avslørte det. Det er da ikke negativt at jeg er gravid! Er mange som har kommentert at det er flott at jeg er gravid,for da regner de med at det ikkr blir festing og bråk med meg.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #14 Skrevet 31. august 2011 Du vil desverre alltid tape i kampen mot både enslige og par uten barn. Det vil jeg ikke! De vil heller ha inn gravide eller folk med barn,for da vet de at de ikke får inn folk som har fester hver helg! Så det er faktisk ett truimfkort å kunne si at jeg er gravid. Har fått bare posetive tilbakemeldinger når jeg har sagt at jeg er gravid,å fått beskjed om at jeg er hjertelig velkommen til visningen. Som han ene huseieren sa så innviterer de bare de aktuelle for leiligheten til visningen å jeg fikk jo komme.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #15 Skrevet 31. august 2011 Det er da ikke negativt at jeg er gravid! Er mange som har kommentert at det er flott at jeg er gravid,for da regner de med at det ikkr blir festing og bråk med meg. Men ingen av de har valgt at du skal få leie leiligheten. Så det er vel heller noe de sier for høflighets skyld. Også leier de ut til enslige eller par uten barn og dyr.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #16 Skrevet 31. august 2011 Men ingen av de har valgt at du skal få leie leiligheten. Så det er vel heller noe de sier for høflighets skyld. Også leier de ut til enslige eller par uten barn og dyr. Nei alle visningene jeg har vært på har endt opp med å ta inn folk med barn,så den teorien din kjøper jeg bare ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå