AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Hei, hei. Jeg er en dame som prøver å bli gravid. Vi har jobbet med saken i snart 6 måneder uten å lykke. Jeg har sopp der nede og av og til lurer jeg på om det har noe å gjøre med problemene å bli gravid? Jeg er bare veldig bekymret.
Gjest Macaron Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Jeg har aldri hørt noe som skulle tilsi at sopp i underlivet skal ha betydning for fertiliteten. Men uansett må det jo være fryktelig ubehagelig å gå med sopp i lang tid, det er jo så enkelt å bli kvitt med Canesten?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Jeg har aldri hørt noe som skulle tilsi at sopp i underlivet skal ha betydning for fertiliteten. Men uansett må det jo være fryktelig ubehagelig å gå med sopp i lang tid, det er jo så enkelt å bli kvitt med Canesten? Ikke så lett. Det kommer tilbake.
Gjest Alabama Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Det er jo endret surhet i skjeden når man har sopp, og kanskje det gjør at sædcellene trives mindre? Jeg var også plaget av sopp en periode, men det hjalp da jeg skiftet fra asan til vivag-såpe. Vivag er litt surere.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Det er jo endret surhet i skjeden når man har sopp, og kanskje det gjør at sædcellene trives mindre? Jeg var også plaget av sopp en periode, men det hjalp da jeg skiftet fra asan til vivag-såpe. Vivag er litt surere. Takk for tips. Jeg bruker Palmolive dusjgel, kan det være grunn at jeg ikke blir kvitt sopp? Høres rart ut ... Hvis vi ikke får det til fram til jul, jeg går til fastlegen. Nå føles det litt dumt å gå og 6 måneder regnes ikke som mye eller?
Gjest Alabama Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 (endret) Helst skal man ikke bruke noe såpe i intimsonen, men hvis man ikke klarer seg uten så bør man ha en såpe som er tilpasset phverdien der. Da er vanlig såpe altfor sterkt. Ville byttet såpe og tatt en kur. Endret 31. august 2011 av Alabama
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Det er jo endret surhet i skjeden når man har sopp, og kanskje det gjør at sædcellene trives mindre? Jeg var også plaget av sopp en periode, men det hjalp da jeg skiftet fra asan til vivag-såpe. Vivag er litt surere. Det er ikke nødvendigvis endret pH, nei. Jeg har kronisk sopp, og pH er helt normal. Men jeg er enig i at såpebruk kan forverre. Ellers kan det være stresset rundt bryllupsplanlegging som er årsaken også. Stress er en sopptrigger uten like...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå