Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hva det tidligste dere starter på morningen, og seneste på formiddag/ettermiddag?

For er dette studiet jeg skal søke på til neste år, men vet ikke hvor lett det er å få til, da jeg må pendle og er enslig mor til barnehagebarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg gikk på studiet i fjord på HiO. Da hadde vi skole fra 8-12, eller 12-16. Lite var obligatorisk.

Men husk at dette kun er en grunnutdannelse, og at det kreves at du spesialiserer deg etter bacheloren. Såklart, du har en utdannelse etter tre år, men den er ikke "verdt" noe spesielt. Og jobbmarkedet er ikke akkurat veldig godt for sosionomer, så vidt jeg vet.

(EDIT: Jeg sluttet etter noen måndeder på grunn av dette. man måtte ta bachelor, så to år i praksis, så master, så veiledningskurs o.l.. Ble fort 9 år med utdannelse. Ikke for å ta motet fra deg, men synes det er greit at folk vet dette. For INGEN sa noe til meg om dette da jeg søkte. Og er ganske kjedelig med studielån og ingen utdannelse.)

Endret av isodora
Skrevet

Jeg går der nå, vi har forelesninger 0830-1215. Noen få sene som slutter 1615. Skaff deg en barnevakt som kan hente i bhg når du ikke rekker det.Og nei, du må ikke videreutdanne deg for å få jobb.

Skrevet

Og nei, du må ikke videreutdanne deg for å få jobb.

Jo, man må det. Vi snakket med flere rådgivere, folk som var utdannet, lærere. Synes det er greit at folk vet hva de går til. Man får en bachelor og blir sosionom, men jobbmarkedet for sosionomene er trangt, så for å ha noen sjangs må man ha mer enn de tre årene.

Blir litt som almenn fra VGS, det er en utdannelse det er ment å bygge videre på.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Nå er jeg i 30 årene, og har da forstått att dette er en utdannelse hvor det er lett å få jobb etterpå. Har allerede fått tilbud om jobb til jeg er ferdig. Og får jeg allerede tilbud 4 år før jeg er ferdig, så ser jeg for meg att det skal ikke være så vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...