AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Diskusjonen rundt android vs IOS satt til side, jeg har lest side opp og side ned fra begge leirene, og jeg HAR landet på at hvis jeg kjøper en tablet blir det en iPad 2. Men, det jeg lurer på er om dere som har iPad synes den er grei å bruke? Jeg har aldri hatt en tablet før, og tenker på å bruke den til surfing, er aktiv på en del forum så det blir en del post-skriving, også såklart diverse apps. Er det kronglete å gå over til touch screen for en som er vant til gode gamle hardkeys? Og er skjermen liten og vanskelig å se nettsidene på? Eller er det en drøm?
Gjest Bjørn82 Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Diskusjonen rundt android vs IOS satt til side, jeg har lest side opp og side ned fra begge leirene, og jeg HAR landet på at hvis jeg kjøper en tablet blir det en iPad 2. Men, det jeg lurer på er om dere som har iPad synes den er grei å bruke? Jeg har aldri hatt en tablet før, og tenker på å bruke den til surfing, er aktiv på en del forum så det blir en del post-skriving, også såklart diverse apps. Er det kronglete å gå over til touch screen for en som er vant til gode gamle hardkeys? Og er skjermen liten og vanskelig å se nettsidene på? Eller er det en drøm? Det er i min erfaring mere knotete å skrive på en touchskjerm fordi den virker til å reagere tregere enn hva de tradisjonelle hardkeys gjør. Samtidig så er de mindre plass og jeg har fortsatt ikke klart å skrive like fort på en tablet som jeg gjør på en laptop. Derimot er de jo mere praktiske å ha med seg når man reiser, de er fine til å surfe med, samt er de veldig fine til å lese bøker på. Men jeg føler det er noen skritt igjen før tablets er fullkomne.
O'hara Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Jeg har samme erfaringen. Har en iPad2, og jeg ser at jeg bruker iPaden mye. Bruker den på reise, vanlig småsurfing mm. Men jeg må ha en pc også... Foretrekker helt klart å skrive på et vanlig tastatur, har mye mer skrivefeil ved å bare bruke pad'en, og i mange tilfeller vegrer jeg meg for å skrive langt og mye. Men, jeg ville ikke vært foruten pad'en.. Men muligens at jeg heller ville investert i en mac airbok ellerno... Så, enig med Bjørn.
Gjest Cupcakes Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 (endret) Jeg bruker bare padden min etter jeg fikk den jeg, love it! Skrivefeil ble det mye av i starten, men etterhvert blir man vant til det, og det er bare å lese over før man poster no også jeg synes forøvrig at apple produkter reagerer mye kjappere på touchen enn diverse andre merker jeg har vært borti. Eneste jeg savner på padden er piltaster på tastaturet.. Endret 2. september 2011 av Cupcakes
Gjest Solsmil Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Jeg elsker ipaden min!! jeg har en iPad 2, og den er virkelig helt fantastisk. Det jeg ikke liker, er å skrive på den, men den er vel ikke egentlig lagt til å skrive på, ingenting av touch som jeg har prøvd, er særlig bra å skrive på. Men for å surfe på derimot, så er den kjempebra. Nettsidene blir IKKE små, derimot så kan du enkelt forstørre og forminske som du vil, noe som i det heletatt er ganske praktisk. Og jeg liker veldig godt alle appsene og spillene og alt du kan få til den, veldig praktisk på reise. Og når det gjelder skriving, så synes jeg det går helt greit å bruke den til å skrive kortere tekser, på forumer og sånt, eller meldinger på facebook feks. Og også til å ta notater på forelesning (som student), men skal jeg skrive lengre tekster, foretrekkr jeg ordentlig tastatur. Det kan også fort bli litt flere skrivefeiler når du skriver på ipaden også da.
Henkie Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Skal du ha et nettbrett er det nok iPad som er det beste valget. Men; Hadde hjemme iPad på test, men syntes den ble overflødig siden jeg allerede hadde smartphone og 13" laptop og leverte den derfor tilbake. Savner den ikke
DBM Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Skal du ha et nettbrett er det nok iPad som er det beste valget.
Henkie Skrevet 3. september 2011 #9 Skrevet 3. september 2011 (endret) Enig med DBM her. Du må faktisk være full dersom du velger noe annet enn iPad Det sier jo forsåvidt denne ferske testen av Samsung Galaxy tab 10.1 hvor de konkluderer med at den ikke når opp til iPad2 på flere områder Les den HER Endret 3. september 2011 av Henkie
skrue Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 Har hatt en ipad1 i ca ett år nå. Bruker den veldig mye og jeg føler jeg har fått valuta for pengene. Skal jeg skrive mye bruker jeg en pc med tastatur, men småting som dette, får greit via ipaden. Jeg har sett endel andre nettbrett i aksjon og foreløpig synes jeg det ikke er noen vits å velge noe annet. Vær klar over at den ikke støtter så mange film- og lydformater som andre nettbrett, men i praksis er det ikke noe stort problem. Jeg bruker min mest som senge- og sofapc.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #11 Skrevet 4. september 2011 Du spør på kvinneguiden ang epleprodukter? Halve gjengen her er jo frelste eple fans som ikke kunne levd uten eplene sine. Ipad er bortkasta og overprisa tull som har stjålet ideen fra andre!
Dizzy Skrevet 4. september 2011 #12 Skrevet 4. september 2011 (endret) Jeg kjøpte en Kensington-veske med tastatur til iPaden min, det funker fint når man skal skrive mye. Den ser sånn ut. Endret 4. september 2011 av Dizzy
O'hara Skrevet 4. september 2011 #13 Skrevet 4. september 2011 Jeg kjøpte en Kensington-veske med tastatur til iPaden min, det funker fint når man skal skrive mye. Den ser sånn ut. Ser at det er praktisk, men jeg skjønner ikke hvorfor man da ikke kjøper seg en liten Mac/pc som har bedre kapasitet og muligheter? Greit, jeg skjønner at en liten Mac/pc er hakket dyrere, men? Jeg har jo selv en iPad2, og ser det ville vært kjekt å kunne skrive skikkelig, men jeg ville heller ha supplert med en Mac kontra det å kjøpe meg et tastatur som gjør at den blir tykkere (like tykk som en liten mac?). (Jeg fikk min iPad i gave.)
Dizzy Skrevet 4. september 2011 #14 Skrevet 4. september 2011 Har en Mac også, jeg... Men ikke alltid jeg gidder å dra med meg den på tur, da er det enklere å putte iPaden i veske/bagen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #15 Skrevet 4. september 2011 Du spør på kvinneguiden ang epleprodukter? Halve gjengen her er jo frelste eple fans som ikke kunne levd uten eplene sine. Ipad er bortkasta og overprisa tull som har stjålet ideen fra andre! Hvis det du sier stemmer er det jo helt perfekt for TS å spørre her. Du mener halvparten er "epls fans" og andre halvparten er eplehatere (som leter febrilsk etter produkter som likner på apple, men heter noe annet). Det kan sikkert stemme. Det vil jo gi TS 50/50 synsvinkler, og h*n får et balansert synspunkt med flere meninger. ...eller kanskje du vil at TS skal spørre et sted hvor det ikke finnes "eple fans"....så får h*n svarene som bare DU liker?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #16 Skrevet 21. september 2011 TS her! Det ble en pad2, og jeg eeeeelsker den!! Det eneste jeg savner er piltaster!!! Takk for synspunkter!!!
Gjest Kim Skrevet 21. september 2011 #17 Skrevet 21. september 2011 Grattis. Har også en Ipad2 og det er utrolig kjekt å ha den tynne plata i veska sammenlignet bed en bærbar pc + strømkontakt. At det ikke er støtte for flash irriterer meg dog helt grenseløst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå