Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmehuset er lagt ut for salg. Nydelig hus som ligger for seg selv med stoooor eiendom. Prisant: 1,5 mill. Skulle virkelig ønske at vi fikk lån og kunne kjøpe dette huset, men med AAP + bet. anm, intet oppspart og ingen kausjonister så får vi ikke lån. Åååh, litt lei meg faktisk. :tristbla: Hadde vært en drøm som kom til virkelighet om vi hadde fått kjøpt det huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at huskjøp kan virke som en fjern drøm, men det trenger ikke være umulig.

Første bud er å bli kvitt betalingsanmerkningene, dette er det "verste" på lista di. Betal det du/dere skylder, så blir anmerkningene slettet ihvertfall :)

• Liker 2
Skrevet

Drømmehuset er lagt ut for salg. Nydelig hus som ligger for seg selv med stoooor eiendom. Prisant: 1,5 mill. Skulle virkelig ønske at vi fikk lån og kunne kjøpe dette huset, men med AAP + bet. anm, intet oppspart og ingen kausjonister så får vi ikke lån. Åååh, litt lei meg faktisk. :tristbla: Hadde vært en drøm som kom til virkelighet om vi hadde fått kjøpt det huset.

Har dere snakket med banken om dere kan ta opp lån? Eller bare antar dere at dere ikke får tatt opp lån?

Skrevet

Skjønner at huskjøp kan virke som en fjern drøm, men det trenger ikke være umulig.

Første bud er å bli kvitt betalingsanmerkningene, dette er det "verste" på lista di. Betal det du/dere skylder, så blir anmerkningene slettet ihvertfall :)

Vi betaler det vi kan, ene bet.anm min er ikke nedbetalt før slutten av 2012 (har automatisk trekk av 2000 i mnd, får rundt 8000 i mnd før trekk) og etter det har jeg enda en å betale ned.

Har dere snakket med banken om dere kan ta opp lån? Eller bare antar dere at dere ikke får tatt opp lån?

Har ikke snakket med bank, regner bare med at det ikke vil gå. Jeg har bsu-konto med et par tusenlapper på, men det er det eneste.

Skrevet

Kan du kanskje få noe hjelp her?

https://www.bank2.no/

Det er fort gjort å komme i økonomisk ubalanse. Mange hendelser kan skape økonomiske utfordringer. Man kan raskt gå fra å være en sikker betaler til å få sine første betalingsanmerkninger. Som eneste bank i landet har vi spesialisert oss på å tilby finansiering til privatpersoner, enkeltpersonsforetak og bedrifter som av ulike grunner ikke kvalifiserer for lån i andre banker.

Har dere noe de kan ta pant i?

Jeg ble nysgjerrig på åssen huset ser ut, kan du legge ut en link? :)

Skrevet

Sånn er livet. Førwt få økonomien på rett kurs, så kjøpe bolig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, ja. Slik er livet!

Man trenger fast inntekt av en viss størrelse for å få boliglån, og betalingsanmerkinger er ei heller noe positivt.

Skrevet

Vi betaler det vi kan, ene bet.anm min er ikke nedbetalt før slutten av 2012 (har automatisk trekk av 2000 i mnd, får rundt 8000 i mnd før trekk) og etter det har jeg enda en å betale ned.

Har ikke snakket med bank, regner bare med at det ikke vil gå. Jeg har bsu-konto med et par tusenlapper på, men det er det eneste.

Når du sier at bet.anm. ikke er ferdig betalt før i slutten av 2012 så har du regnet ut fra at du betaler 2000,- per mnd. Dette er jo så klart mye om du kun har 8000,- utbetalt i mnd, men tror du ikke at du kan få høyere inntekt en eller annen gang før i slutten av 2012, så kan du jo betale mer enn 2000,-? Om du får deg jobb på butikk/kiosk o.l, vil du sikkert få utbetalt det dobbelte i mnd enn det du får nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...