Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har funnet den perfekte leilighet, og vil rett og slett ikke la denne muligheten gå fra oss. Dessverre leier vi nå leilighet, og har bundet oss til kontrakten i ni måneder.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å ta opp et boliglån for å kjøpe leilighet, for deretter å sette nedbetalingen på pause?

Vi skal selvfølgelig dra og snakke med banken, men tenkte jeg skulle høre her først sånn at jeg har en viss peiling på hva jeg kan forvente :).

Videoannonse
Annonse
Gjest Marregutt
Skrevet

Jeg og samboeren min har funnet den perfekte leilighet, og vil rett og slett ikke la denne muligheten gå fra oss. Dessverre leier vi nå leilighet, og har bundet oss til kontrakten i ni måneder.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å ta opp et boliglån for å kjøpe leilighet, for deretter å sette nedbetalingen på pause?

Vi skal selvfølgelig dra og snakke med banken, men tenkte jeg skulle høre her først sånn at jeg har en viss peiling på hva jeg kan forvente :).

Du må nok betale rentene på lånet, men du kan sette avdragene på pause mener jeg. Hvis ikke taper banken penger på dere i de ni månedene :)

Skrevet

Er nok rett som forrige her skriver. Selv om dere har bundet dere til 9 mnd, er det såvidt jeg vet lovbestemt 3 mnd gjensidig oppsigelsesfrist.

Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg ble litt spent på hvilken leiekontrakt det er dere har. Den må være spesiallaget eller en i en spesialform. Jeg har aldri før hørt om en privat leiekontrakt hvor man har såpass lang bindingstid. Vanligvis så kan man si opp kontrakten i leieperioden. Da er kontrakten enten tidsubestemt og har tre mnds oppsigelsestid eller så er den tidsbestemt og har en mnd oppsigelsestid.

Skrevet

Dere kan sikkert fryse lånet, ja, men rentene må jo betales uansett.

Skrevet

Det står i kontrakten at det "i de 9 første månedene er det ikke adgang for partene til å si opp avtalen. Etter utløpet av 9-månedersperioden kan avtalen sies opp av begge parter med 3 måneders frist til fraflytting ved utløpet av den kalendermåned fristen utløper i".

Vi har bodd her i 3 år, men forrige kontrakt utløp 1. august. Vi skrev derfor ny kontrakt (lik den første kontrakten), for vi visste at vi ønsket å kjøpe.

Hilsen TS

Skrevet

Det er forresten et tidsbestemt leieforhold på 3 år!

Hilsen TS

Skrevet

Det står i kontrakten at det "i de 9 første månedene er det ikke adgang for partene til å si opp avtalen. Etter utløpet av 9-månedersperioden kan avtalen sies opp av begge parter med 3 måneders frist til fraflytting ved utløpet av den kalendermåned fristen utløper i".

Vi har bodd her i 3 år, men forrige kontrakt utløp 1. august. Vi skrev derfor ny kontrakt (lik den første kontrakten), for vi visste at vi ønsket å kjøpe.

Hilsen TS

Dere skrev ny kontakt for en mnd siden dere ikke kan si opp før om 9 mnd fordi dere visste dere skulle kjøpe? Atte hæ?

• Liker 1
Skrevet

*FØR

Vi skrev kontrakt FØR vi visste at vi ønsket å kjøpe ;)

Skrevet

Det bør være mulig å få avdragsfrihet på lånet i 9 måneder.

Men like greit å snakke med banken først som sist, siden ingen av oss her kan svare med 100% sikkerhet hva din bank vil si om saken. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...