Tussilago_2 Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Hei Noen som har hatt transit på wien flyplass? Er det mulig å gå inn og ut av flyplassen? Hvilke kontroller må man igjennom om man går ut, for deretter å gå inn senere??? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Aldri hatt transit i Wien, men har vært der ofte. Det er en ganske liten flyplass og relativt kompakt. Om du kan gå inn og ut, er jeg ikke sikker på, det er vel standard på alle flyplasser at du IKKE kan det med mindre du har separate billetter og må sjekke inn i Wien. Altså blir det det samme som om du har transit på Gardermoen. Hvis du bare har mellomlanding blir bagasjen din sendt direkte til reisemålet (med samme fly som deg), og da kan du ikke forlate flyplassen. Det er forsåvidt ingen sjekk du må gjennom for å forlate flyplassen, bare tollsonen. For å komme inn igjen må du gjennom vanlig sikkerhetskontroll hvor det også sjekkes boardingcard. Noen ganger er det security check ved gaten, men skal du til en del andre steder, f.eks. til Norge, må du gjennom en egen sone med security check. Flyplassen i Wien ligger ikke veldig langt fra sentrum, ca. 20 min med buss eller tog, men alle forbindelser går relativt sjelden, bare hver halve time. Det er absolutt ingenting interessant utenfor flyplassen.
Gjest Macaron Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Det du sier der kan ikke stemme!?! Jeg har hatt flere timer lang venting mellom transfer i flere andre europeiske byer, og det har aldri vært noe problem å dra ut fra flyplassen og inn til byen, og så tilbake igjen litt før det neste flyet går videre. Man får jo boardingkort for alle flyturene når man sjekker inn på Gardermoen, så da viser man dette når man skal inn til avgangsområdet igjen. (Men man må selvsagt gjennom sikkerhetskontrollen på nytt!)
Tussilago_2 Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2011 Takk for svar Macron, har selv aldri tidligere hatt så lang transfer tid at dette har vært aktuelt og har en bekjent som jeg kunne tenkt meg å møte i Wien... Så om jeg beregner vanlig god tid før innsjekking så bør det da forhåpentligvis gå bra (vet at jeg må igjennom sikkerhetssjekken, men tenkte ikke på at jeg har jo boardingkortet for neste fly i orden og dermed bør man jo kunne gå både inn og ut)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå