AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Shit, shit, shit...... Fikk beskjed om å levere brudekjolen til søsteren på renseriet en tur. Det gikk fint, men da den skulle hentes, så er ikke kjolen der. De har levert ut kjolen til noen andre, som de ikke får tak i. Hvordan skal det være mulig?? Har ikke peiling på hva jeg nå skal gjøre en gang........ Bryllupet står neste uke og kjolen er borte, flotte greier. HVA slags rettigheter kan jeg ha? Skal jeg valse ned på renseriet og gi klar beskjed, enda en gang, om at de bare har å oppdrive den kjolen? Skal jeg ringe brudesalonger og spørre om tilsvarende kjoler? Det der er en kjole til over 20 000, intet mindre. Jeg er litt i sjokk nå.
Gjest Annaires Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Selvfølgelig skal de skaffe kjolen asap! Oppsøke kunden hjemme om det er det som må til! 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Jeg tror faktisk ikke du har noen rettigheter. Det er så vanlig at ting blir borte på renseri at jeg går ut fra at de tar masser av forebehold. Hvorfor i all verden rense kjolen FØR bruk?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Jeg ville både mast mer på renseriet (de som har fått kjolen må da vel mangle noe?), og ringt rundt for å få tak i tilsvarende. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 De hadde prøvd noen ganger over telefon, og det var alt de kunne si til meg så langt, de har ikke fått tak i vedkommende, og de vil selvsagt heller ikke gi meg navnet. Det kan de sikkert ikke heller, så jeg klandrer dem ikke. Men da må de for faen se til å få tak i den kjolen, søsteren min vet faktisk ikke at den er borte en gang! Ser for meg at hun hadde fått ekstrem angst da, jeg sa bare at den ikke er ferdigrenset, og at de måtte ta en runde til. Hun ble superstressa bare av det. Dette er mitt ansvar, og jeg er livredd for at dette nå er kludra helt til.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Jeg tror faktisk ikke du har noen rettigheter. Det er så vanlig at ting blir borte på renseri at jeg går ut fra at de tar masser av forebehold. Hvorfor i all verden rense kjolen FØR bruk? Jeg håper virkelig du tar feil....... Kjolen måtte renses fordi den ble litt skitten et par steder, aner ikke hvordan det skjedde, men søster ville skinne så kjolen ble levert. Det er så langt bare uflaks med den kjolen, hjelpes.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Verst tenkelige scenario, kjolen kommer ikke til rette igjen, kan den da tas på innbo forsikringen? Om jeg så skulle finne en tilsvarende kjole, vil den nok koste et sted mellom 20-30 000 slik denne her gjør. Det er ikke penger jeg går rundt med i lomma for å si det slik. Ikke at jeg tror at forsikringen utbetaler seg, men det hjelper litt på om den betaler ut senere en gang.
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 Shit, shit, shit...... Fikk beskjed om å levere brudekjolen til søsteren på renseriet en tur. Det gikk fint, men da den skulle hentes, så er ikke kjolen der. De har levert ut kjolen til noen andre, som de ikke får tak i. Hvordan skal det være mulig?? Har ikke peiling på hva jeg nå skal gjøre en gang........ Bryllupet står neste uke og kjolen er borte, flotte greier. HVA slags rettigheter kan jeg ha? Skal jeg valse ned på renseriet og gi klar beskjed, enda en gang, om at de bare har å oppdrive den kjolen? Skal jeg ringe brudesalonger og spørre om tilsvarende kjoler? Det der er en kjole til over 20 000, intet mindre. Jeg er litt i sjokk nå. Hvilke rettigheter du har aner jeg ikke, men hvis søsteren din skal gifte seg neste uke, så tror jeg du blir nødt til å fortelle henne hva som har skjedd i fall dere må skaffe ny kjole. En evt ny kjole må jo sikkert tilpasses henne osv. Det er jo utrolig tragisk at renseriet har klart å utlevere til feil person, og en eller annen form for rettighet må man jo ha. De må jo stå til ansvar for slike hendelser, og er jo sikkert forsikret. Men uansett skal det mye til at de vil/kan hoste opp 20.000,- til ny kjole innen bryllupet... Jeg blir helt matt jeg, på dine vegne, og ikke minst på brudens... Men det er ikke et uløselig problem, selv om det kan virke sånn. Men det er klart, det blir mye styr og sikkert mange bitre tårer for bruden pga dette... Jeg tror forøvrig jeg ville ringt Forbrukerrådet i morgen for å høre ang rettigheter osv. Kan ikke si annet enn masse lykke til. La oss håpe de får fatt i personen de har levert ut til (i den grad de vet hvem det er).
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Hvilke rettigheter du har aner jeg ikke, men hvis søsteren din skal gifte seg neste uke, så tror jeg du blir nødt til å fortelle henne hva som har skjedd i fall dere må skaffe ny kjole. En evt ny kjole må jo sikkert tilpasses henne osv. Det er jo utrolig tragisk at renseriet har klart å utlevere til feil person, og en eller annen form for rettighet må man jo ha. De må jo stå til ansvar for slike hendelser, og er jo sikkert forsikret. Men uansett skal det mye til at de vil/kan hoste opp 20.000,- til ny kjole innen bryllupet... Jeg blir helt matt jeg, på dine vegne, og ikke minst på brudens... Men det er ikke et uløselig problem, selv om det kan virke sånn. Men det er klart, det blir mye styr og sikkert mange bitre tårer for bruden pga dette... Jeg tror forøvrig jeg ville ringt Forbrukerrådet i morgen for å høre ang rettigheter osv. Kan ikke si annet enn masse lykke til. La oss håpe de får fatt i personen de har levert ut til (i den grad de vet hvem det er). Jeg er litt slitt mellom det å fortelle henne hva som har skjedd nå, og det å vente et par dager i tifelle de faktisk greier å finne kjolen. Men du har rett, om kjolen må skaffes ny, så er de par dagene nå utrolig verdifulle og dumme å kaste bort. Da må søster eventuellt lete etter kjole fra og med lørdag eller mandag, og den store dagen er på Torsdag. Gud hjelpe meg, jeg kjenner at jeg snart kaster opp, dette er ingen spøk for å si det slik. Skal ringe forbrukerrådet, renseriet, alle mulige salonger, og søsteren min i morgen, eller kanskje jeg skal gå bort til henne og si det.
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Verst tenkelige scenario, kjolen kommer ikke til rette igjen, kan den da tas på innbo forsikringen? Om jeg så skulle finne en tilsvarende kjole, vil den nok koste et sted mellom 20-30 000 slik denne her gjør. Det er ikke penger jeg går rundt med i lomma for å si det slik. Ikke at jeg tror at forsikringen utbetaler seg, men det hjelper litt på om den betaler ut senere en gang. Det må du isåfall sjekke med forsikringsselskapet, rett og slett... Var nå en utrolig dyr brudekjole også da; maks uflaks liksom! Uff... Føler med deg, du har det nok ikke godt akkurat nå.
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #11 Skrevet 30. august 2011 Jeg er litt slitt mellom det å fortelle henne hva som har skjedd nå, og det å vente et par dager i tifelle de faktisk greier å finne kjolen. Men du har rett, om kjolen må skaffes ny, så er de par dagene nå utrolig verdifulle og dumme å kaste bort. Da må søster eventuellt lete etter kjole fra og med lørdag eller mandag, og den store dagen er på Torsdag. Gud hjelpe meg, jeg kjenner at jeg snart kaster opp, dette er ingen spøk for å si det slik. Skal ringe forbrukerrådet, renseriet, alle mulige salonger, og søsteren min i morgen, eller kanskje jeg skal gå bort til henne og si det. Jeg får så vondt av deg at jeg skulle ønske jeg kunne trylle frem en ny brudekjole på sekundet!! Vanskelig å vite om du bør fortelle søsteren din dette ansikt til ansikt eller over telefon. Kommer litt an på hvordan søsteren din er? Personlig ville jeg antakelig satt pris på om du stakk innom meg og fortalte det, men det er meg. Igjen: masse masse lykke til - jeg håper dette løser seg! 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #12 Skrevet 30. august 2011 Du MÅ fortelle henne det i tilfelle kjolen er søkk borte og det må skaffes ny. Uff, stakkars din søster, håper det ordner seg på et vis. Kan du oppdatere oss? Krysser fingene for dere.
kirstiJ Skrevet 30. august 2011 #13 Skrevet 30. august 2011 jeg ville ringt forbrukerrådet, hørt hva slags rettigheter du har. Også ville jeg reist ned dit en gang til, de har sikkert en plakat der med hva de dekker og ikke dekker. Noen renserier vet jeg ikke dekker for ødelagte ting over en hvis sum, men nå har de jo sagt at de har levert den ut feil, da... De må jo gjøre absolutt alt som står i deres makt for å få den tilbake nå i løpet av noen dager, og så må du jo bare kreve pengene av dem. (Om ikke de har en klausul som er godt synlig mot at de bare dekker opp til en viss sum.)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #14 Skrevet 30. august 2011 Jeg får så vondt av deg at jeg skulle ønske jeg kunne trylle frem en ny brudekjole på sekundet!! Vanskelig å vite om du bør fortelle søsteren din dette ansikt til ansikt eller over telefon. Kommer litt an på hvordan søsteren din er? Personlig ville jeg antakelig satt pris på om du stakk innom meg og fortalte det, men det er meg. Igjen: masse masse lykke til - jeg håper dette løser seg! Takk, det føles litt godt å dele dette med noen nå, og kanskje få litt tips og råd Søsteren min er.. litt engstelig, lettere kontrollfreak, temperamentsfull, og det på en god og normal dag. Ser for meg at hun går rett i gulvet når jeg bryter ut med "ja, blomstene er OK, lokalet er ordnet, og btw, jeg var på renseriet og de har mistet kjolen din..". Vel, ikke akkurat sånn, men dere skjønner.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #15 Skrevet 30. august 2011 Du MÅ fortelle henne det i tilfelle kjolen er søkk borte og det må skaffes ny. Uff, stakkars din søster, håper det ordner seg på et vis. Kan du oppdatere oss? Krysser fingene for dere. Takk, ja jeg skal opdatere etterhvert. Håper jeg snart kan skrive at alt ordnet seg, og at kjolen er hjemme igjen! jeg ville ringt forbrukerrådet, hørt hva slags rettigheter du har. Også ville jeg reist ned dit en gang til, de har sikkert en plakat der med hva de dekker og ikke dekker. Noen renserier vet jeg ikke dekker for ødelagte ting over en hvis sum, men nå har de jo sagt at de har levert den ut feil, da... De må jo gjøre absolutt alt som står i deres makt for å få den tilbake nå i løpet av noen dager, og så må du jo bare kreve pengene av dem. (Om ikke de har en klausul som er godt synlig mot at de bare dekker opp til en viss sum.) Skal definitivt løpe ned der i morgen first thing og jeg håper dette ordner seg. Hvis ikke, så har jo noen fått en gratis brudekjole da.. Når man leverer ting til rens, kan man vel kalle seg hva som helst? Jeg måtte ikke legitimere meg når jeg leverte kjolen, måtte fylle ut navn, adresse, tlf nummer osv bare.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #16 Skrevet 30. august 2011 Det er snakk om en jævla kjole ikke død eller liv. Alt folk skal beskymre seg over fy faen blir kvalm av dere. Hun blir sikkert skilt i løpet av året. 2
altflyter Skrevet 30. august 2011 #17 Skrevet 30. august 2011 Det er jo fult og helt renseriets feil, og deres ansvar å ordne. Du må jo bare si at denne kjolen MÅ de få tilbake. Det er ikke din feil, men deres ansvar. Ikke gi deg på dem
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #18 Skrevet 30. august 2011 Det er snakk om en jævla kjole ikke død eller liv. Alt folk skal beskymre seg over fy faen blir kvalm av dere. Hun blir sikkert skilt i løpet av året. Unnskyld, er du helt hjernedød?!?! For du hadde sikkert vært HELT kald og rolig hvis brudekjolen din forsvant én uke før bryllupet ditt; uavhengig av hva den kostet. For brudekjolen har jo slettes ingenting å si for bruden på bryllupsdagen sin. Neida. Herregud... 18
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #19 Skrevet 30. august 2011 Takk, det føles litt godt å dele dette med noen nå, og kanskje få litt tips og råd Søsteren min er.. litt engstelig, lettere kontrollfreak, temperamentsfull, og det på en god og normal dag. Ser for meg at hun går rett i gulvet når jeg bryter ut med "ja, blomstene er OK, lokalet er ordnet, og btw, jeg var på renseriet og de har mistet kjolen din..". Vel, ikke akkurat sånn, men dere skjønner. Skjønner godt at du trenger å dele dette med noen - jeg ville vært helt fra meg selv hvis jeg var i dine sko... Uff... Men du må iallfall huske midt oppi alt at dette overhodet ikke er din feil! Hmmm... høres ut som det kan bli litt av en "seanse" når du forteller henne "nyhetene" ja. Men samtidig vil den nok bli mange ganger verre hvis du venter. I denne situasjonen er det nok alfa og omega at hun får nok tid til å skaffe en reservekjole. Og så får dette med renseriet og ansvar/ikke ansvar, erstatning osv komme etterpå. For henne akkurat nå, er det nok viktigst at hun får ordnet ny kjole. Jeg krysser fingre og tær for at dette skal ordne seg for deg og dere.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #20 Skrevet 30. august 2011 Det er snakk om en jævla kjole ikke død eller liv. Alt folk skal beskymre seg over fy faen blir kvalm av dere. Hun blir sikkert skilt i løpet av året. Denslags kommentarer kan du spare deg for. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå