Gjest Madley Skrevet 28. november 2003 #21 Del Skrevet 28. november 2003 Her er det helt klart ulik praksis på de ulike høgskolene. Les igjennom eksamensreglementet på din høgskole, Vea har link til dem. Siden Starya og jeg studerer på samme høgskole så er det ikke nødvendig å lese min skoles reglement! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 28. november 2003 #22 Del Skrevet 28. november 2003 Vi har eksamen om under en uke. (høgskole) Vi har fått beskjed om at dersom vi ikke møter/er syk/går derfra, så får vi ikke ta kontinuasjonseksamen før om ett år igjen. Og dersom vi får oss legeerklæring om at vi er syk, så teller det ikke på antall forsøk (3-gangersregelen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 29. november 2003 #23 Del Skrevet 29. november 2003 Det var ment til Gjest som startet tråden :blunke: Det har blitt endel endringer av eksamensreglementer som følge av Kvalitetsreformen. I tillegg har flere ulike høgskoler ulike reglementer. Derfor bør Gjest sjekke reglementet for sin høgskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 29. november 2003 #24 Del Skrevet 29. november 2003 åh...da så, misforsto litt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 30. november 2003 #25 Del Skrevet 30. november 2003 ang forsinkelse og konsekvenser -jeg aner virkelig ikke dessverre... men er intr om andre vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #26 Del Skrevet 1. desember 2003 Kan ikke dette med forsinkelse 100%, men mener jeg leste at lånet blir omgjort til stipend når du har bestått eksamen uansett om du er forsinket. Vet ikke om dette stemmer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huzky (ikke innlogget) Skrevet 1. desember 2003 #27 Del Skrevet 1. desember 2003 Kan ikke dette med forsinkelse 100%' date=' men mener jeg leste at lånet blir omgjort til stipend når du har bestått eksamen uansett om du er forsinket. Vet ikke om dette stemmer da.[/quote'] Tror det gjøres om når (hvis) man står på denne eksamenen senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matahari unlogged Skrevet 1. desember 2003 #28 Del Skrevet 1. desember 2003 Vi har ikke konteeksamen vi. Uansett. Er du syk eller stryker så må du vente et helt år for å få tatt den opp igjen. (Siviløkonomstudiet) Når jeg leser hva dere andre skriver om konteeksamener som blir satt opp etter noen få måneder så synes jeg det er litt rart at vi ikke får dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fds Skrevet 5. desember 2003 #29 Del Skrevet 5. desember 2003 På jus i Oslo får du heller ikke konte uten videre, kun legeerklæring er godkjent. Og alle forsøk teller i 3-gangers regelen. Og står du, men er misfornøyd med karakteren, får du kun prøve èn gang til... Er hardt for oss kommende jurister ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 7. desember 2003 #30 Del Skrevet 7. desember 2003 På BI er det slik: Hvis du ikke har meldt deg av eksamen innefor fristen for avmelding telles det som et forsøk om du møter eller ikke møter. Dersom du derimot ikke møter og har sykemelding telles det ikke som et forsøk. Man har maksimalt tre forsøk på å ta en eksamen. Dersom man ikke har klart det på 3 forsøk må man betale hele avgiften for hele det kurset som man ikke har stått i på nytt og man får da tre nye forsøk. Dette er kanskje spesielt for BI siden man ikke betaler på offentlige skoler. Det arrangeres ikke lenger egne konte-eksamener, man må dermed vente et helt år for å ta opp på nytt. Dersom du vil trekke deg på eksamen må du gjøre i løpet av den første timen. Men du må ikke trekke deg, du kan bare levere blanke ark senere. Den eneste forskjellen er at hvis du trekker deg har du fortsatt mulighet til å hente sykemelding ellers teller det som et forsøk. Med tanke på studielån omgjort til stipend blir du hengende etter frem til eksamenen er bestått. Studielånet blir omgjort til stipend etter hvert semester som er fullført (dvs. alle eksamer bestått). Det er snakk om kr 3000 for høstsemesteret og 6000 for vårsemesteret. Dersom en eksamen ikke er bestått, holdes pengene tilbake frem til den blir bestått. Håper du ble noe klokere og ikke mer forvirret! Kompliserte greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå