Gå til innhold

Ikke møte til eksamen, rett til å ta ny eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Hei! Jeg studerer ved en av landets høgskoler, og har et spørsmål. Dersom jeg ikke møter til eksamen, har jeg da anledning til å ta neste eksamen som arrangeres i faget, altså ny/utsatt eksamen? Eller kan man kun melde seg opp til dette dersom man er syk på eksamen eller stryker? Noen som vet? Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg studerte måtte man da vente til neste ordinære eksamen. Ville ellers være en usedvanlig lettvint måte å snike seg til ekstra lesetid...

Skrevet

Jeg tror i alle fall at det er sånn at det ikke blir ny eksamen hvis ingen stryker.

Men jeg vet ikke.

Har alltid vært der, selv med feber. :engel:

Skrevet
Jeg tror i alle fall at det er sånn at det ikke blir ny eksamen hvis ingen stryker.  

Men jeg vet ikke.  

Har alltid vært der, selv med feber.  :engel:

Hos oss gjaldt KUN legærklæring. Strøk du måtte du også vente, da du hadde fått sjansen din men ikke brukt den. (Er det rart jurister bruker lengre tid enn normert...?)

Gjest gjest nå
Skrevet

Takk for svar! Ligger særdeles dårlig an i det ene faget.. Kommer garantert til å stryke. Men da har vi utsatt/ny eksamen i februar igjen. Nå er dessuten 3-gangers regelen opphevet, gjett om jeg er glad for det!

Gjest gjest igjen
Skrevet

Hva synes dere jeg bør gjøre? Stryke på eksamen, eller ikke møte opp og så melde meg opp igjen neste høst?

Skrevet
Hva synes dere jeg bør gjøre? Stryke på eksamen' date=' eller ikke møte opp og så melde meg opp igjen neste høst?[/quote']

Hvis du VET du vil stryke, ville jeg heller valgt å utsette det og bruke energien på å lese isteden for å ta en eksamen du vet du ikke klarer.

Gjest gjest igjen
Skrevet