Gå til innhold

Koke kylling og kraft sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i dag på Rachael Ray (tv-program) der hun lagde en slags kylling og ris suppe. Så kjempe god ut!!

Men jeg fikk ikke med meg starten av programmet så jeg gikk glipp av hvordan hun gjorde det da hun kokte kylling og kraft.

Noen som har erfaring med å koke kylling? Putter dere bare hele kyllingen oppi en kasserolle sammen med grønnsaker til kraft?

Hvor lenge skal det evnt koke?

Hun hadde selleri, løk, gulrøtter, sitron og noen lauvberblader. Blir det god kraft av dette? Hvor mye grønnsaker skal man ha?

Takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å koke suppe av kyllinglår som kokes først i vatnet i sånn 20-30 min og så tar jeg dem ut. Og tilsetter alle grønnsakene jeg vil ha. Av og til ris når jeg ikke har tid å skrelle og kutte (går raskere) og linser. Tilsetter en eller to kylllingbuljonger. Mens suppe kokes tar jeg og skjærer opp kjøttet og har i suppa etter alt er ferdig.

Gjest Consensio
Skrevet

Vil jo tro at det går bra å ha i hele kyllingen.

Jeg pleier å lage buljong ved å blant annet ha i kylling for å få kyllingsmaken på buljongen. Da bruker jeg lår og vinger, og pleier å spise det etter at jeg har silt av buljongen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...