Tudeluu Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Hei Jeg har jobbet som ekstrahjelp på en matbutikk i tillegg til skolen i litt over et år. For en mnd siden leverte jeg skattekort der (har hatt frikort til nå), og de fikk jo da del 1 siden de var hovedarbeidsgiver. Men nå har jeg akkurat fått vite at jeg får lærlingeplass i oktober. Da vil jo det bli min hovedarbeidsgiver. Spiller det noen rolle om de får del 2 som egentlig skal leveres til biarbeidsgiver (som da blir den jobben der jeg jobber nå). Det er samme skatteprosent på del 1 og del 2. Må jeg gi del 1 til de som blir min nye hovedarbeidsgiver, eller går det bra om de får del 2? Jeg skal fortsatt jobbe på den andre plassen også, noen lørdager i mnd.
Bolla! Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Gi del 2 til den nye arbeidsgiveren du, det er jo fortsatt den ekstrajobben som har vært din hovedarbeidsgiver i 2011.
Knirke Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Det lurer jeg også på: Hva er egentlig forskjellen på de to? Jeg har levert skattekort så mange ganger i år at jeg har mistet tellingen. Jeg gir bare fra meg den biten som er igjen etter at den andre er borte... Og så bestiller jeg ny kopi og begynner på nytt. Vet fortsatt ikke hvilken arbeidsgiver som kommer til å ha gitt meg mest penger (=hovedarbeidsgiver) når 2011 er over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå