Forbidden Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Er dette skadelig for katten? Jeg regner med det ikke er det siden man får kjøpt det i dyrebutikker, men er litt skeptisk. Er det noen som har prøvd dette? Hvordan reagerte katten deres? Jeg passer på en katt som er veldig redd. Jeg har hatt henne 2 uker og jeg får fortsatt ikke nærme meg henne uten at den stikker av. Kan Catnip hjelpe ,eller har noen andre tips som kan få katten mer tam?
Nio Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Catnip er ikke skadelig. Det absolutt verste som kan skje er at katten kaster opp om den får i seg for mye, men det gjelder jo egentlig alt. Jeg har for øyeblikket 8 katter her og alle reagerer forskjellig. Nianja blir superkosen og maler som en traktor mens Soilent blir 'brultal-leker' ved at han skal leke med alt (hår, armer, you name it) og biter og klorer. Huggable sikler av det mens hun snakker veldig mye og Fatass reagerer bare med å ville spise det.. Jeg bruker cosmic catnip, det er det jeg er mest fornøyd med. Jeg ville prøvd catnip, om det får en negativ virkning (f.eks biter mye) så går det over ganske fort, bare ikke la katten rulle rundt i det eller lignende.
Forbidden Skrevet 30. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2011 Prøvde catnip , men ingen reaksjon :/
Gjest Sicula Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Catnip er ikke farlig Det varierer hvordan de reagerer på det, mine reagerer ikke i det hele tatt på catnip....men de ELSKER valerian! Når de får snusen i det, er det sikling, maling, biting, rulling, kosing, lekebiting og alt på en gang Etter noen minutter har virkningen gått over, og de ender som regel opp med å sovne etterpå, godt fornøyde og avslappet. Jeg bruker denne : Valerian
Spoven Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Ingen av våre tre katter er interessert i catnip. Vet ikke om de ville likt det ferskt da, har kun prøvd vanlig tørket, og i katteleker. Men syrinbuska mi får aldri vokse seg stor, for hver vår er de der og tygger på de nye skuddene.
*appifany* Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Jeg har to kastererte hankatter, og fikk anbefalt en fra dyrebutikken. Ingen reaksjon overhodet.
Gjest Doh Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Jeg kjøpte sånn lekemus med kattemynte. Han ble helt vill, men det varte jo bare et par minutter da. Nå, et par dager etter, er den ikke noe mer spennende enn de andre lekene. Kjøpte forresten en sånn lekemus for noen mnd siden men da reagerte han ikke i det hele tatt. Tror han var for liten(har lest noe om at de ikke reagerer på det når de er små)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå