Gå til innhold

Invitere hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem inviterte dere i bryllupet deres? Alle tanter og onkler? Søskenbarn? Barna til søskenbarn? Etc. Hvor mange ble dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterer alle av alt + samboere og kjærester til alle sammen. Familien stopper med søskenbarn siden ingen av dem har barn. Vi blir 53 inkludert nære venner.

Skrevet

Vi inviterer foreldre, søsken, tanter, onkler og venner. Blir ca 60stk.

Gjest grønnfi
Skrevet

Herlighet så dere bruder stresser. Inviter dem du vil, om du har 5 tanter og ikke har noe særlig kontakt med 2 av dem hvorfor skal de da ta del? Bare lurer jeg....... Skal man ha fettere og kusiner man aldri snakker med bortsett på slektstreff som er hvert 20 år med på sin store dag?

Jeg har deltatt i mange bryllup etterhvert -sånn er det å bli gammel.

Folk har gjort forskjellig, kusinen min valgte ut de i familien hun hadde best kontakt med. 1 tante, 1 onkel med følge. Meg med følge men ikke mine søstre eller min mor -hvorfor skulle hun det? Eneste kontakt hun har med dem er gjennom meg.

Min tidligere svigerinne inviterte alle tanter/onkler samt eldste fetter/kusine i hver familie.

Så kommer det selvsagt an på hvor god kontakt en har med familien. Jeg ville heller hatt venner fremfor slekt jeg ikke har kontakt med. Og hvorfor skal man ha over 100 på festen, bruk heller pengene på en fantastisk reise.

Og du..... Lykke til :bryllup:

Skrevet

Vi inviterte foreldre, søsken med ektefelle, besteforeldre, tanter og onkler, og venner.

Skrevet

Vi ble 38 til sammen, inviterte 47 stykker. Inviterte tanker og onkler, kusiner og egentlig alt av slekt på min kjæres side mens jeg valgte å ikke inviterte mine fettere. Jeg inviterte f.eks min tremenning, av den grunn at det er ei jeg har kontakt med.

Så vi valgte å invitere de vi hadde lyst til å invitere, fikk bare et par reaksjoner, og det er greit. Ingen har noe med hvem man inviterer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Vi inviterer begge familiene. Begge mine foreldre er enebarn, men jeg har alle besteforeldre og begge mine foreldre har funnet seg ny partner så vi er vel 14 stk inkludert meg. Han har et nært forhold til hele familien sin så der blir alle bedt, 19 stk inkludert han. Av barn har vi bedt barna til søsknene våre og barna til ene fetteren hans da de er ungdommer, de andre er små og vi ønsker et voksenselskap. Til sammen blir vi 52 stk hvis alle kommer :)

Endret av Doh
Skrevet

Her inviteres rubbel og bit; tanter, onkler, besteforeldre, søskenbarn + en haug med venner = 110 stk! Min familie er stor og sammensveiset, så for meg ble det naturlig å be alle :) Min samboer har ikke så stor familie, så han ber også alle. Gleder meg <3

Skrevet

Samme som Ninnin86; vi inviterer ALLE. Har en veldig stor og sammensveiset familie, så det ville vært ekkelt for meg å skulle la være å invitere noen av dem.

I tillegg ber vi venner av familiene våre, gammeltanter og -onkler etc.

Blir godt over 100 stk :nigo:

Men vi er heldige og har så mange gode hjelpere, at vi faktisk kan be så mange tross lavt budsjett :)

Skrevet

I tillegg til foreldre og søsken med partnere og barn, samt besteforelder inviterte vi alle hans tanter og onkler med følge samt 3 søskenbarn med partnere. Å invitere all var utelukket da han har over 40 søskenbarn (og det er uten partnere...)De om var invitert var de han hadde god kontakt med.

Fra min side ble det invitert noen fjernere slektninger som i mangel av ekte tanter og onkler har fungert som nettopp det for meg. Deres barn har fungert som mine "søskenbarn" og ble også invitert.

Samlet sett utgjorde famile ca 60-70% av gjestene. Resten var gode venner med partnere.

Jeg vet mange mener man må invitere like mange og/eller like langt ut i begges slekt. For oss ville det vært håpløst da han hadde enorm familie og jeg veldig liten. (Vi regnet på gøy ut hvor mange vi hadde blitt om vi skulle invitert like langt ut i hans familie som vi gjorde i min.. Da hadde vi blitt ca 800 gjester, hvilket vel for de fleste er litt i overkant :fnise: Men det var en digresjon.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...