nattsvermer Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 I dag tok jeg trikken. Jeg satt på en sånn plass hvor det er plass til fire, og rundt meg satte det seg 3 jenter i 15-16-års alderen. De var som ungdommer på den alderen og fniste og skravlet i vei. Greit nok det, men jeg la merke til at la inn veldig mange engelske ord mens de snakket. F.eks hadde noe gjort noe "random" eller noe var "crazy". Er dette er spesielt Oslo-fenomen, eller gjelder dette hele landet? Og liker vi egentlig denne utviklingen? Skal innrømme at jeg ikke liker det selv. Jeg synes det vitner om dårlig ordforråd og latskap 1
Gjest fireflies Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Det er absolutt ikke et Oslo-fenomen, det har blitt normalt over alt. Jeg har en tendens til å kunne blande inn engelske ord i språket mitt selv, ikke fordi jeg er lat, men fordi det bare faller seg naturlig å si det. Av og til kan noe høres bedre ut på engelsk.
Chiyo Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 (endret) Absolutt ikke et Oslo fenomen. Jeg har alltid snakket sånn, men jeg tror jeg gjør det mer nå etter jeg har bodd i England. Av og til er det engelske ord som jeg vil bruke, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det på norsk, så da blir det engelsk blandet inn i setningen. Endret 29. august 2011 av Chiyo
Anglofil Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Absolutt ikke et Oslo-fenomen, og jeg synes det er helt greit, bruker slike ord selv. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå